sobota 7. prosince 2013

Fantom v noci - Epilog





Terri poklepala prsty na opěradlo křesla, znuděná čekáním na Joea a Tee, aby začali toto setkání. Joe jí řekl, ať je v ústředí v Nashville, Tennessee, v 13:30 a na jejích hodinkách už bylo 13:35. Drželi ji na ošetřovně ještě dva dny a pak ji poslali domů na další čtyři… aniž by viděla Nathana.
Potřebuješ odpočinek, Terri. Tohle slyšela poslední dobou příliš často. Byla v pořádku, víc než v pořádku, a připravená podat si pár lidí. Terri se na židli posunula kupředu, když se dveře otevřely.
Carlos je podržel otevřené. Nathan vstoupil do místnosti, vlhké vlasy stažené do ohonu. Vypadal unaveně.
Strávila každou minutu cestou do Nashville plánováním, jak jim všem vynadá - včetně Nathana - za to, že ji udržovali v nevědomosti. Nyní vše, co chtěla udělat, bylo obejmout Nathana a přesvědčit ho, aby ještě jednou bojoval proti systému.
Joe vyšel z připojené kanceláře, patřící Tee, která šla hned za ním. Stejně jako Nathan, Joe měl dlouhé tmavé vlasy sepnuté do ohonu. Jeho ocelově modré oči zachytily každý detail v okamžiku, kdy se na něco podíval. Byl formálně oblečený v bílé propínací košili s červenou kravatou a kalhotách v námořnické modři, a měl všechno podnikatelské.
Tee byla tak malá, že většina ji pokládala za bezmocnou, ale měla kolem sebe auru nebezpečí, porovnatelnou pouze s klidnou hrozbou Joea. Její bílý kostýmek a světle modrá halenka dovedly její vietnamské zbarvení pleti k dokonalosti. Byla to krásná žena s černými vlasy po ramena.
Joe vrhl hrozivý úšklebek na Carlose. „Nebyl jsem připravený na Nathana. Ještě jsem neměl příležitost, promluvit si nejdřív s Terri, takže Nathane, mohl bys počkat venku?“
Terri sevřela pěsti, ale udržela svou vyrovnanost. „Jestli je to v pořádku, byla bych ráda, kdyby slyšel vše, co se řekne.“
Nathan se na ni ani nepodíval. Stál s rukama v kapsách, čekal na konečné rozhodnutí.
Joe několik sekund přemýšlel, než přikývl. „Nathane, posaď se.“ Pak představil sebe a Tee.
Tee naklonila hlavu k Terri. „Trpělivost je ctnost.“
Joe si odfrkl. „Promiň, hrnku, mohla bys nešťourat do konvice?“
Tee na něj pohlédla pohledem, který sliboval, že Joe bude svého komentáře později litovat.
Nevšímal si život ohrožujícího pohledu. Joeovy oči se zabodly do Terri. „Myslel jsem, že bys chtěla vědět, že DEA potvrdilo, že v žádném případě neneseš vinu za Conroyovu smrt.“
Terri nebyla zcela připravená na úlevu. „Jsi si jistý?“
Joe přešel ke stolu a opřel se o něj pánví. „Určitě. Vypadá to, že Brady vás z toho oba dostal.“ Joe před ní upustil složku. „Když jsem mluvil se spojenci v DEA o dohodě Bradyho s Jamiem - o kterém byl Brady přesvědčen, že byl Nathan - DEA nevědělo nic o ujednání. Jedním z důvodů, proč jsem čekal na setkání s vámi, bylo, abych mu dal čas vrátit se ke mně. DEA je nyní přesvědčeno, že Brady byl únikem informací k Marseauxovi a umožnil přepadení ze zálohy. Po hlubším pátrání v jeho minulosti zjistili, že když se jeho předkové přistěhovali do této země, změnili si příjmení. Jeho pra-pra- pradědeček se jmenoval Vestavio Braido. Italská rodina, desítky let podezřelá z přechovávání a vzdělávání vrahů.“
„Ráda bych zabila toho parchanta,“ zamumlala Terri krvelačně.
Nathan seděl tiše jako socha, ale nad tímhle zvedl obočí a obrátil se k ní.
Střelila po něm zpátky „copak?“ pohledem, křičícím, že by se měl poučit. Nenáviděla prázdnou masku odevzdání se osudu, kterou nosil. Bojuj za svobodu, sakra.
Joe ignoroval tichou interakci a pokračoval. „Nejdřív ho musí najít. Brady zmizel a je vedený jako uprchlík z první desítky. Marseauxovo tělo bylo nalezeno prošpikované dírami po kulkách na jižním konci doků, orámováno barvou ve spreji. To znamená, že je pryč, ale my nevíme, kdo zaujme jeho místo.“
„Co Duff?“ Pro něj si taky dokázala představit bolestivou smrt.
„Duff byl nalezen mrtvý před pěti dny. Byl infikován virem. Není to hezký pohled.“
To předčilo její nejhorší plán. Terri pohlédla na Nathana. „Zlobíš se, že jsi nedostal šanci vypořádat se s Duffem sám?“
Zavrtěl hlavou a polkl, ale nepohlédl na ni, když odpovídal. „Ne, s pomstou jsem skončil. Měl jsem spoustu času o tom přemýšlet a na základě toho, co jsem právě slyšel, Jamieho smrt byla pomstěna. Vše, co chci udělat, je dostat se do vězení, abych si odpykal trest. Chci to mít za sebou.“
Sevřela pěsti, chtělo se jí na něj křičet. Už dříve odepsal jejich společnou budoucnost.
Jako kdyby slyšel její myšlenky, Nathan se otočil tváří k ní se smutným úsměvem. „Lidem se stávají sračky, Terri. A je mi opravdu líto, že se to stalo taky nám.“ Zarazil se, rty se mu stáhly do chmurné linie.
Joe si odkašlal. „U tohoto případu jsi porušila standardy BAD, Terri,“ řekl a přitáhl její pozornost. „Naučila ses něco?“
Měl na mysli její práci bez partnera, ale ona neměla náladu být příjemná. Chvíli přemýšlela o jeho otázce, než odpověděla.
„Ano, naučila. Dozvěděla jsem se, že zlí kluci nejsou vždy ti špatní, dobří nejsou vždy dobří, a abych citovala pirátského kapitána Barbossa, standardy jsou jako pravidla, jenom vodítko. A musíš být trochu zlý, abys mohl bojovat proti zlu ve světě.“
Tee uctivě sklonila hlavu. „Dají se naučit. Kdo ví?“
„Také jsem zjistila, že už nechci dělat práci v terénu,“ dodala Terri.
Nathan zpozorněl. „Vážně? Ty bys nechala práci v terénu?“
„Vážně.“ Usmála se na něj. „Ty a babička mě potřebujete. Ani jeden z vás se beze mě nevyhne problémům.“
Zavrtěl hlavou, vzrušení mu zmizelo z očí. „Bude chvíli trvat, než budu mít šanci dostat se do potíží. Mám v plánu poprosit Wardena McLaughlina, aby se za mě přimluvil, ale myslel jsem vážně, co jsem řekl, aby ses pohnula kupředu se svým životem.“
Terri sáhla po jeho ruce. Věděla, jak těžké pro Nathana bylo rozhodnutí požádat někoho o pomoc. Nyní, když ho mohla přimět pochopit, nevzdávala to s ním.
Neopustí ho, jako všichni ostatní.
Joe se poškrábal na bradě. „Mimochodem, ten tvůj malý vězeňský problém… je pryč.“
Nathan stočil oči k Joeovi. „O čem to mluvíš?“
Joe pokrčil rameny. „Tvůj bratr se dohodl s tím, kdo byl v té době bona fide[1]  zástupce DEA. On dodržel svou část. DEA ti dluží čistý rejstřík. Jedna věc, kterou v životě nesnáším, je prolhaný sráč, tak jsem se ujistil, že udělají, co musí. Včetně čestného propuštění z armády.“
Tee se na Nathana téměř mile usmála. „Jsi svobodný člověk, Drakeu, bez ohledu na identitu, kterou si vybereš. A když už jsme u toho, co takhle jinou. Podívali jsme se na tvé soubory a trénink a odvahu -“
„- byli bychom rádi, kdybys vstoupil do BAD,“ řekl Joe, dokončíc větu.
Terri chytila Nathanovu ruku. Zadíval se jí do očí a řekl: „Nechte mě o tom přemýšlet a já se vrátím.“
„Jo, jako třeba za dva týdny, protože jsem stále ještě technicky na nemocenské,“ dodala Terri.
Tee poklepala nehty o stůl. „Máš dvacet-čtyři hodin na rozhodnutí a opravdu chceš říct ano. Nechceme mít tady kolem civilisty, kteří o nás vědí. Pochopils?“
Nathan se na ni domýšlivě usmál. „Páni, ty jsi jako divoký zajíček, viď?“
Joe se zasmál. „Horší. Zajíček může být někdy hebounký. Tee jde vždy po krku. Věř mi. Jsem její partner a ona mě dosud střelila třikrát.“
Tee obrátila oči v sloup. „Ty jsi takový uplakánek.“
„Nech mě ustřelit ti jedno z tvých varlat a uvidíme, jak to zvládneš.“
„Neměl ses pohnout, Joe. Byla to tvoje vina.“
„Jo, všechno je to moje vina.“
Tee na něj mrkla. „Fajn, takže jsme se shodli.“
Joe si promnul čelo, pak zatlačil pohledem na Nathana.
Nathan sklonil hlavu a krátce kývnul, což Joe musel pochopit jako pevnou odpověď. Jeden bojovník dává své tiché slovo druhému. „Dobře. Uvidíme se za dva týdny.“
„Díky, Joe a Tee. Protože tohle je jediná dovolená, kterou budeme v dohledné době mít, pojďme.“ Terri popadla Nathana za ruku a spěchala ven.
Stoner čekal na chodbě. Potřásl Nathanovi rukou. „Podepsal jsem smlouvu s touhle partou jako dodavatel. Pokud tě nepřemluvili zůstat, budu potřebovat tvou voodoo minci.“
„Zatím si ji nechám,“ řekl Nathan.
Carlos přišel za Terri a objal ji. „Jsem rád, že ti je lépe.“
Nathan zahákl Terri za paži a uvolnil její obětí, pak si ji přitáhl k sobě.
Carlos zvedl ruce. „Klídek, kámo.“ Loudal se pryč.
Nathan zamumlal něco o tom, že si musí spolu promluvit o její práci tady, což Terri sotva zachytila.
Zasmála se a vedla ho ven na Commerce Street. Ruch v ulicích Nashville hučel, když proud turistů procházel podél obchodů a restaurací, nasávajíc atmosféru v domě country hudby.
Terri se podívala na Nathana. „Co chceš dělat?“
„Něco, co jsem si myslel, že se už nikdy znovu nestane,“ řekl, vzal ji za ruku a vedl ji k malé zahradě na straně budovy. Vzal ji do své náruče a políbil ji.
Zastavila se a zadívala se mu do očí. „Myslel sis, že mě už nikdy nebudeš moct znovu políbit?“
„To, a taky jsem si myslel, že tě nikdy nebudu moct požádat o ruku. Zasloužíš si víc než muže s mou historií, ale našel jsem tě a chci si tě nechat navždy.“
„Fajn, dohodnuto.“ Její duše zářila štěstím. „Taky tě chci navždy. Brzy mi budeš muset najít prsten.“
„Mám v plánu mít jeden na tomhle prstě ještě dnes.“
„To je dobře, protože já už pro tebe zásnubní dar mám.“
Jeho obočí se zvedlo nad tím prohlášením. „Zahrnuje to měkkou postel, chladné přikrývky, a celou noc?“
„No, to bude součástí benefitů.“ Mrkla. Políbil ji a ona přemýšlela, jak dlouho bude trvat najít měkkou postel a chladné přikrývky, aby mohli začít s celou nocí. Čím dříve, tím lépe.
Přerušila polibek a vzala ho za ruce. „Pojď se mnou.“ Terri ho vedla na ulici a zvedla ruku, jako by zastavovala taxi. Za třicet sekund zastavil u obrubníku zářící černý vůz, který křičel rychlostí a vůbec nevypadal jako taxi.
Z auta vystoupila brunetka s dlouhýma nohama, s praktickým krátkým účesem, v botách, džínách a v červeném svetru objímajícím její štíhlé křivky. „Sladkou jízdu. Tady jsou klíče, lásko.“ Hodila je Nathanovi, který zachytil kroužek s klíčem.
„Díky, Rae,“ řekla Terri. „Vrátím se za dva týdny.“
„Skvělá zpráva.“ Rae si obdivně prohlídla Nathana odshora dolů, pak se podívala na Terri. „Máš tady zatraceně pěkného kluka. Snaž se neublížit si těmi dvěma týdny mimo.“ Vykročila pryč.
„Jak jsi -“ Nathan jen zíral na Javelin, pak se podíval na Terri s rostoucím úžasem v očích.
„Zavolala jsem NOPD, jakmile mi Stoner řekl, že jsi přišel o Black Death. Philborn ocenil, co jsem udělala, abych jim pomohla vyřešit tento případ a zeptal se, co by pro mě mohl udělat. Řekla jsem mu, kde byl vůz opuštěn, takže ho vyzvedl. Nikdo se auta nedotkl.“
„Díky.“ Polkl a zíral své budoucnosti do tváře. „Chystám se strávit zbytek svého života hledáním způsobů, jak ti ukázat, jak moc pro mě znamenáš.“
„Miláčku, pokud odtud vypadneš a zamíříš do hotelu, jsem připravená na tvůj první pokus.“



[1] Bona fide = v dobré víře, důvěryhodný

8 komentářů:

  1. Vdaka za preklad, uz sa tesim ked si knizku precitam :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za krásný překlad ! ! !

    OdpovědětVymazat
  3. Díky moc za překlad celé knížky. A taky za parádní konec :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Vďaka za skvelé ukončenie. Bude sa pokračovať v prekladoch tejto série?

    OdpovědětVymazat
  5. Ďakujem za preklad

    OdpovědětVymazat
  6. Dekuji moc za uzasny preklad cele knihy:)

    OdpovědětVymazat
  7. Mockrát děkuji za úžasný překlad celé knížky. Super.

    OdpovědětVymazat