sobota 10. května 2014

Iluze - Kapitola 2



Zo súcitu Selena stiahla pery a potľapkala Nicka po ramene. „Samozrejme chlapče. Kde bývaš?“
Nick zavrtel hlavou.
„Tak som to nemyslel. Hovorila si, že veríš v alternatívny svet, nie?“
„Áno.“
Snažil sa vzchopiť, aby neznel ako úplný blázon. Len na mňa nezavolaj políciu. Netúžil si zopakovať túto nočnú moru. „Nie som odtiaľto, chápeš? Išiel som spať v mojom svete, či dimenzii, alebo ako sa to volá a prebudil som sa tu. A bez urážky, tu je to...“ Uhryzol sa do jazyka, aby nepovedal slovo divné, pretože to nebolo divné. Ale pre neho bolo divné si predstaviť, že toto je normálne. „Ja sem nepatrím a chcem ísť domov. Prosím, pomôž mi vrátiť sa do môjho sveta.“

O krok od neho odstúpila. Nie že by ju z toho obviňoval. Ak by niekto niečo podobné povedal jemu, rozbehol by sa preč už po treťom slove. Povedal jej toho príliš veľa, a ona na neho iba pozerala. Nick chcel zmenšiť priestor medzi nimi, ale zarazil sa. Ak to urobí, mohol by ju ešte viac vydesiť. „Pozri sa, viem, že to znie bláznivo. Ale v mojom svete má tvoja sestra Tabitha frajera menom Eric St. James. Študovala na škole Panny Márie. Tvoja teta Ana vlastný Voodoo obchod s názvom Erzulie na rohu Royal a St. Ann. Tvoja sestra Tiyana, ktorá dostala meno po nej, tam pracuje s ňou.“ Zatlieskal si, keď si spomenul na ďalší detail, ktorý dúfal, že je stále v poriadku. „Tabitha má dvojča menom Amanda a ehm... ako sa volá... vaša ďalšia sestra je pôrodná asistentka, ktorá bola na stáži so ženou menom Menyara Chartier—mojou kmotrou. A tvoja teta Kalia, ktorá v skutočnosti nie je tvoja teta, ale je najlepšia priateľka tvojej mamy už od detstva, robí historické strašenie upírov a voodoo výlety vo štvrti. Ja a Sid sme rozdávali o tom letáky. A máte ďalšiu pokrvnú tetu, ktorá vlastní Pandorinu skrinku na Bourbon Street. Tabitha tam občas pracuje, a tiež v klenotníctve tvojej tety Zenobie na Royal.“
Selena najskôr vybuchla smiechom, ale potom zvážnela. „Počkaj... ty si naozaj neklamal. Veríš všetkému, čo si mi práve povedal.“
„Je to pravda... aspoň tam, odkiaľ pochádzam.“
Natiahla k nemu ruku a uchopila ho za tvár predtým, ako ho strhla k sebe a objala ho. Nick si nebol istý, prečo ho sexuálne obťažuje, ale nebojoval proti jej objatiu. Namiesto toho zadržal dych a modlil sa, aby mu uverila.

Po niekoľkých dlhých minútach, nepríjemných minútach ho pustila. Materským spôsobom ho pohladila po tvári a prikývla. „Tak dobre. Musíme zistiť viac o tvojom domove a postarať sa o tvoj návrat.“
Naozaj? To je všetko? Čakal trocha viac fanfár, alebo argumentov. „Veríš mi?“
Pokrčila ramenami. „Úprimne? Nie som si istá. Ale keďže poznáš mená celej mojej rodiny alebo... Vieš, čo... dovoľ mi, aby som sa o tebe porozprávala s mojou kamarátkou, ktorá stojí na námestí hneď vedľa mňa. Poď so mnou a-“
Nick ju prerušil, pretože mu všetko zapadlo do seba. „Ty si Madam Selene, však? Videl som tvoj stánok miliónkrát, keď som išiel okolo námestia, ale nikdy som si neuvedomil, že si Tabithina sestra Selena.“
Čiastočne preto, že týmto tamojším duchovným nikdy nevenoval pozornosť. Spomínal si z detstva, že jeho mama nimi opovrhovala, hovorila, že sú to klamstvá a podvody, a od tej doby sa bál byť pri nich príliš blízko, pre prípad, že by neboli všetci šarlatáni. S paranojou v hlave sa oplatilo byť opatrný. Posledná vec ktorú potreboval, bol nejaký psychopat snažiaci sa získať jeho peniaze ako každý iný. Alebo ešte horšie, jeho schopnosti Malachaia. Ale toto...jej prepracovaný stojan bol neprehliadnuteľný, dokonca aj z veľkej diaľky.
„Ty si tá duchovná, ktorá má kartový stolík hneď pri Centre Návštev, vedľa tej umelkyne, ktorá má všetky tie pastelové obrázky pamiatok... umelecké diela Sunshine.“
To na ňu urobilo dojem. „Kto je tvoja mama, chlapče?“
„Cherise Gautier.” Udrel sa do čela, keď si spomenul, že tu sa volala inak. „V mojom svete. Tu sa volá Cherise Burdette rodená Gautier.“
Selena sa zasmiala. „Triple Threat Burdette (Trojitá Hrozba Burdette)? Manželka slávneho futbalistu?“
Triple Threat... úplne opísala muža, ktorého tak dobre poznal. Triple B Bubba bolo oveľa viac používané v jeho svete. „Poznáš Bubba?“
„Poznám oboch. Cherise aj Michaela. S Cherise som pracovala počas školy v Café Pontalba. Tam sa stretli. Michael bol v meste kvôli hre. Ale už roky som s ňou nehovorila.“
„Hej, dobre, ja som s ňou hovoril dnes ráno, a ak by z tohto počula čo i len slovo, zviazala by ma.“
Selena sa zasmiala. „Chlapče, každý človek pri zmysloch by ťa zviazal. Môžeš byť šťastný, že som blázon a že prijmem aj nemožné, pretože mám každodennú skúsenosť.“
Chytila mu ruku do slučky a ťahala ho smerom k električke. Ako kráčali, niečo na nej ho miatlo ešte viac, ako prebudenie na tomto bizarnom mieste.
„Prečo si úplne rovnaká, keď nikto iný nie je?“
„Nepovedala by som, že nikto. Podľa tvojho opisu, ani Tabitha nie je úplne iná. Tiyana možno. Moja teória je, že niektorí z nás sú príliš tvrdohlaví, aby boli niekto iný. Naše osobnosti sú tak silné a intenzívne, že bez ohľadu na to, kde sme, sme stále sami sebou. Alebo môžeme povedať, že to tak chce vesmír. Záleží na tom?“
„Mne áno. A hlavne teraz.“
„Prečo?“
„Pretože zmena niektorých ľudí, ktorých poznám, nedáva žiadny zmysel, hlavne potom, čo si práve povedala. Ver mi, nikto nemá silnejšiu osobnosť ako oni.“ Zarazil sa skôr, ako sa zmienil o tom, že Caleb a Simi sú v jeho svete démoni, alebo, že Acheron bol nesmrteľný... s veľkou silou. Ako mohli byť v jeho svete takýto a tu obyčajnými ľuďmi, zatiaľ, čo Selena a Tabitha boli rovnaké na oboch miestach? Vôbec mu to nedávalo zmysel.
Selena ho potľapkala po ramene. „Dobre, neboj sa. Sústredíme sa na tvoju situáciu a pokúsime sa zistiť, čo sa naozaj deje.“
Zachytil dôležitý tón v jej hlase, z ktorého mu prešiel mráz po chrbte.
„Čo tým myslíš?“
„Keď si ty tu a nemáš tu byť a pritom tu žije iný Nick, namiesto ktorého si teraz ty, vyvoláva to otázku, kam sa ten druhý Nick podel, nie?“
Ach, do kelu. To ho vôbec nenapadlo. Jeho novo vzniknutá nádej pri tejto myšlienke zhorela. „Chceš mi povedať, že nejaký chlapík je v mojej koži u mňa doma?“
„To je môj predpoklad.“
Skvelé. Fakt skvelé. Toto naozaj potreboval. Niekoho iného vtiahnutého do jeho života. Ako keby mu nestačili vlastné problémy. Horšie je... ten iný Nick, ak bol z tohto sveta, nevedel o tom, že je sčasti démon, ani ako použiť schopnosti v boji proti tým, ktorí ho chceli zotročiť. Alebo zabiť. Kiež by to bola len jeho mama a priateľka. Nevšímal si všetky skutočné hrozby.
„Musíš ma dostať späť. Nick... môže všetko pokaziť. Je to naozaj zlé.“
Mohol odomknúť Nickové schopnosti Malachaia a zničiť celý vesmír. Žalúdok sa mu stiahol ešte viac.

Dovolil Selene, aby ho odviedla k svojmu červenému Mustangu a potom ho odviezla naspäť do štvrti. Ale nezastavila tam, kde hovorila, ale na rohu Royal a St. Ann, kde sa nachádzal Voodoo obchod Erzulie, odbočila. Nick sa zamračil na ružovú budovu, ktorá sa v ani jednom svete nedala prehliadnuť.
„Tvoja teta ho má stále?“
Selena zaparkovala. „Tak nejako. Technicky, teraz sú majiteľky Tabby a Tia. Ale platby sú stále na jej meno.“
„A čo Pandorina skrinka?“
Vypla motor a odopla si bezpečnostný pás. „To nebolo súčasťou našej rodiny, pretože naša teta bola zavraždená vo svojom obchode pred desiatimi rokmi.“
Nick vydal súcitný povzdych.
„To mi je ľúto.“
„Vďaka.“ Vystúpila z auta.
Predtým, ako sa k nej pridal mu chvíľu trvalo, kým vstrebal to, čo mu povedala. Spájal si to s tým, čo povedal Ambrose o Nickovej budúcnosti. Nič z toho nedávalo zmysel. Prečo tu niektoré veci boli tak zmenené a iné nie? Všetko bolo totálne zamotané.
Ale teraz pôjde za ňou. Aj keby nechcel, nemal inú možnosť. Vystúpil z auta a čakal, kým Selena zamkne dvere na aute.

Keď sa blížili ku vchodu do obchodu, prepadol ho divný pocit déjà vu. Bolo to ťažké.
Jedna z posledných vecí, ktoré urobil skôr, než bol hodený do tejto ríše, bolo, že sem prišiel nakúpiť položky, ktoré Caleb potreboval na zväzujúce kúzlo na Nickove schopnosti. Vo chvíli, keď Nick vstúpil do tohto obchodu, všetko sa pokazilo a nastala najdlhšia noc jeho života. Teraz to vyzeralo ako minulý život. Ako sa mohlo stať tak veľa v tak krátkom čase? Ale taký bol život.
Musím sa sústrediť na to, čo príde.
Selena ho viedla do ružového a fialového úhľadného obchodu, ktorý bol totožný s tým, z jeho sveta. Vpravo dole na zelených okeniciach a tmavých regáloch boli uložené voodoo bábiky, oleje, parfumy, mydlá a iné veci podobného štýlu.
„Hej, Tab.“ Vykríkla Selena tak nahlas, že Nick nadskočil. Zamračila sa nad jeho reakciou.
„Mal by si ísť k doktorovi kvôli tým nervovým poruchám, kamoš. Takéto reflexy... v minulom živote si musel byť mačka. Gratulujem vývoju.“
Neodpovedal, len pozeral na veľký Voodoo oltár na ľavej strane, ktorý bol určený pre bohyňu Erzulie, podľa ktorej bol nazvaný tento obchod. Minulú noc Selenina teta pohrozila jednej časti jeho tela, ak sa dotkne toho oltára, alebo niektorého obetného daru, ktorý ho obklopuje, alebo zem okolo neho. Tabitha ho s najväčšou pravdepodobnosťou varovať nebude. Rovno zaútočí.  A keď hovoríte o diablovi... Tabitha vyšla zo zadnej miestnosti. Bola oveľa vážnejšia. Emo kráľovná bola preč, a na jej mieste bola žena v tlmenom modrom svetri a džínsoch.
Tmavé gaštanové vlasy si prečesala rukou. „Tabby tu nie je. S Tiou odbehli do rockového obchodu pre nejakú novú zásielku, ktorú...“ , prstami urobila vo vzduchu úvodzovky, „museli vidieť.“ Prevrátila oči. „Ďalšia škatuľa rocku. Skutočne.“
„Ako s tvojimi šialenými ľuďmi?“
„Ty musíš byť Amanda.“ Povedal Nick bez premýšľania.
Podozrivo na neho prižmúrila pohľad. „Hej. A ty si...?“
„Priateľ zo šialených ľudí.“ Selena odpovedala skôr, než stihol prehovoriť. „Ignoruj dieťa pred oltárom.“
„To nie je problém. Vzadu mám veľa práce. Učím sa, ako vyrobiť voodoo bábiku Tabby, aby som ju mohla prepichať špendlíkmi.“
Selena sa na ňu uškrnula. „To nebude fungovať.“
„Neodradíš ma. Samozrejme, že zbožňujem márnosť, keďže už skoro tridsať rokov sa do vás snažím vtĺcť aspoň trocha rozumu.“ Vykríkla Amanda zo zadnej miestnosti. „Ničoho sa nedotýkajte kým nie som vonku, aby som vás mohla zastaviť.“
Napodiv pobavený Tabithiným dvojčaťom, Nick sa stretol so Seleninym rozrušeným úškľabkom.
„Čo teraz?“
Neodpovedala, len začala vyťahovať veci z regálov a vkladala ich do malého prúteného košíka, ktorý zdvihla z hromady uloženej pri pokladni.
„Robíš elixír?“
Selena ovoňala zabalený balíček predtým, ako ho pridala k nákupu.
„Nie, som doma bez mydla a parfumu. Moja teta dohliada na to, aby bolo všetko z tých najlepších ingrediencií a všetko je prírodné.“
Ach...
Nick sa pozrel na dvere a okná a spomenul si, ako tu minulú noc bojovali Bubba a Mark s démonmi a pekelnými psami. Bolo to divné, že tu nikto nepoznal jeho skutočný život. Nikto nevedel, čo všetko zažil.
Možno, že som blázon.
Možno, že toto bol jeho skutočný život a ten druhý len ilúzia. Niečo ako Čarodejník z krajiny OZ. Možno, že démon Caleb bol len obyčajný chlapec, s ktorým vyrastal a jeho podvedomie si ho zdémonizovalo, pretože zjedol trojuholník Nickovej pizze, alebo niečo také. Mohlo by to tak byť. Určite by to dávalo väčší zmysel, ako to, že bezdôvodne počas spánku preskočil do inej reality. Čo je vlastne skutočnosť? Naozaj? Bolo to to, čo vedel, alebo to, čo si myslel, že vie?
Človeče, chlapec by vážne mohol stratiť rozum pri snahe nájsť zmysel toho všetkého.
Zavrel oči a ešte raz sa pokúsil použiť niektorú zo schopností, ktoré ho naučil Grim.
Nič.
Ani grgnutie, či čkanie.
Bol tak bezmocný ako v deň, keď sa narodil.
Podráždený Nick podišiel k pultu, kde sa nachádzal malý výklad s kyvadlami. Neboli príliš odlišné od toho, ktoré ho Grim naučil používať. Bez premýšľania po jednom siahol.
Je nutné chrániť ho pred zlom, ktoré ho bude znečisťovať. Ale v okamihu, keď sa ho dotkol, rozletelo sa na milión kúskov. S Cajúnskou nadávkou uskočil dozadu a zistil, že mu krváca ukazovák. Selena ho uprene pozorovala. „Kto si?“
Než stihol odpovedať, pocítil ostrú bolesť na hrudníku, akoby mu niekto na tom mieste podpálil oblečenie. Nick sa chytil za srdce a padol na kolená. Do psa, to bolelo. Hrozne.
S prerývaným dychom sa snažil sústrediť. Zbaviť sa bolesti a ďalej fungovať. Ale rovnako ako predtým v škole, nemohol. Pripadalo mu to, akoby sa ho niečo snažilo odtiaľto vysať. Horšie však bolo, že ruky mal opäť priesvitné.
„Nick!“
Počul Selenu ale nenašiel spôsob, ako jej odpovedať. Slová mu nevychádzali z úst, aj keď sa snažil.

V  hlave sa mu niekto začal smiať. Bolo to viac, ako len krik. V jeho mysli sa začali striedať obrázky rýchlosťou šípu. Videl svoju vlastnú minulosť, ale aj minulosť, ktorú vôbec nepoznal.
Bubba bol rovnaký šialenec ako ten, ktorého poznal a zároveň to bol muž, ktorý bol tu jeho otec. Na inom mieste a čase bol zjazvený bojovník v džungli, kde bojoval so zombie a ďalšími vecami, ktoré Nick nevedel identifikovať. Videl, ako umiera jeho mama. Znova a znova, v jednom svete za druhým.
Videl svoje vlastné ja ako zúrivého démona... Plamene sa točili okolo neho, zatiaľ čo letel cez zničený New Orleans, ktorý bol plný tiel, zvyškov automobilov, vojenských transportov a zbraní.
Sicut erat in principio, et nunc, et semper, et in saecula saeculorum.…
Hlavu mu naplnil Kodyn hlas. Tak, ako to bolo na začiatku, tak to je aj teraz, a tak to bude naveky vekov. Zavrel oči a dovolil jej jemnosti, aby mu dala niečo, na čo sa mohol zamerať.
Pax tecum, braček. V hlave sa mu ozval ďalší hlas. Ashov hlas.
A potom sa k ním pripojil tretí upokojujúci hlas. Vyslov svoje meno démon a dám ti to, po čom túžiš najviac. Mier. Navždy.
Nick sa zamračil. Vysloviť jeho meno? To nedávalo zmysel. Prečo bol tento hlas v jeho hlave, ak ho nepoznal?
Zbláznil som sa.
„Nick!“
Sťažka prehltol, pozrel sa do Seleniných vydesených očí a uvidel to, čo bolo dôležité v jeho svete.
„Na Graceine narodeniny si pre ňu privolala Juliana Macedonského. A ona ho oslobodila. A Kyrian...“
O šesť mesiacov stretne Amandu. Nick teraz všetko videl úplne jasne. To bol dôvod, prečo mu Ambrose- Nickove ja z budúcnosti- povedal, aby zostal s Amandou a Tabithou. Ambrose presne vedel, čo má prísť, a že sa skomplikuje časová os, takže Nick by mohol zastaviť Kyriana skôr, ako nájde šťastie a preruší dohodu s Artemis. Nick by mohol zastaviť Kyrianov osud a všetko tým zmeniť. Jeden život ovplyvnil tisícky ďalších. Prvýkrát Nick skutočne uvidel nekonečnosť toho všetkého a plne tomu porozumel. Každý človek sa narodí niekoľkokrát, ale zomrie ako jeden. S každou voľbou, ktorú urobíme, časť budúcnosti zomrie a stratí sa príležitosť. Zúžite svoje možnosti a nasmerujete cestu vášho života. Cestu, ktorá Nicka viedla rovno k osudu, ktorý nechcel. Narodil sa, aby zničil svet...
Aby zničil všetko, čo miluje a čo si cení.
Vzopri sa svojmu osudu.
„Nick!“
Obklopila ho temnota. Vdýchol ju do seba, pritisla sa mu k hrudi, až sa bál, že umiera. Nepúšťalo ho to. Všetko čo chcel, bol jeho život. Jeho schopnosti. Jeho nesmrteľnú dušu. Nick zavrtel hlavou, ako sa snažil zostať pri vedomí. Ale túto bitku prehrával. Strácal sám seba.
Vyslov. Svoje. Meno!


4 komentáře: