neděle 8. června 2014

Iluze - Kapitola 6



Kody ustupovala, keď sa k nej Karma približovala ako hladná tigrica. Nebála sa žien. Ani trochu- vyrastala s Karmouako so svojou najdivokejšou ochrankyňou. Ale chápala, že sa snaží ochrániť to, čo miluje. Nebolo nič nebezpečnejšie ako človek, chrániaci svoju rodinu na domácej pôde. Bola to lekcia, ktorú ju Karma naučila veľmi dobre. Takže dala Karme priestor, aby zmiernila jej obavy. Na rozdiel od Tabithy, ktorá bojovala fyzicky, Karma bola duchovný bojovník. Práve ona bude poznať a rozumieť lepšie, než ktokoľvek iný, svetu, odkiaľ Kody prišla.

„Nemusíš sa ma báť, Karma. Nechcem ublížiť ani tebe, ani tvojim sestrám.“
Aj ony boli jej rodina. Amanda aj Tabitha umreli po boku jej matky, keď bojovali proti Malachaiovi a jeho armáde.
S nedôverou, či jej má veriť, sa Karma usmievala, keď ju obišla vo vzdialenosti, akoby sa chystala k boju.
„Ako mám vedieť, či mi hovoríš pravdu?“
„Pretože som Arel.“
Iba jemné napnutie Karminho tela prezradilo, že má vedomosti o Kodynom druhu. Napriek tomu, táto žena sa nehodlala tak ľahko vzdať.
„Hovoríš to, akoby mi to malo dávať nejaký zmysel.“
Kody sa nervózne usmiala nad Karminým naliehaním, aby pokračovali v tejto pesničke o nevedomosti. Ale nemohla ju obviňovať z toho, že bola opatrná. Karma bola niekto, koho myseľ precestovala mnoho éterov a niekto, kto bežne komunikoval s tvormi, ako je Kody. Rovnako ako tí, ktorí sa narodili v temnote. Tí, ktorí klamali a podvádzali. Tí, ktorí používali ľudskú naivitu k ukoristeniu svojej obete.
Iba veľmi mocná čarodejnica s vybrúsenými schopnosťami a rozsiahlou ezoterickou znalosťou by dokázala vytvoriť hranicu, ktorá obklopuje tento dom a udrží Kody a ostatných zamknutých vo vnútri.
„Ty vieš, čo to znamená, Karma.“
Arelim boli ochrancovia najvyššieho rádu.
Zrazu neboli nič viac, než poslovia pre Malachaia a Sephirii. Nebeský poskoci pre antických bohov a ich zamestnancov. Ale po prvej vojne bohov, kde skončila pokrvná príbuznosť ako aj pre Malachaia, tak aj preSephirii, Arelim sa stali strážcami poriadku a pravdy. Boli poverení, aby zaistili, že ľudský svet neskončí. Aby Malachai zostal navždy v nečinnosti.
„Nemôžeš byť Arel a zároveň duch. Rodia sa ako nesmrteľní.“
„Rovnako ako ja. Ale aj nesmrteľní môžu zomrieť za nepriaznivých okolností. A máš pravdu. Nenarodila som ako Arel. Vzhľadom ku krvi mojich rodičov, som bola
vybraná. Som nekoda a všetci môjho druhu sú vybraní z tých, ktorí už zomreli.“
Konečne, v Karminých očiach zasvietilo svetlo poznania, že sú v jednom tíme.
„Ty si vojak.“
Kody zaváhala pri pomenovaní, ktoré jej nebolo celkom po chuti. „Skôr ochranca. Bojujem, keď musím, ale nie je to moje hlavné poslanie.“
Karma naklonila hlavu na stranu a pokračovala v študovaní Kody a čítaním jej aury.
„Stále som zmätená. Vravela si, že ťa Nick zabil a napriek tomu si tu, aby si ho ochraňovala? Prečo?“
To bola veľmi dobrá otázka. Toto sa Kody neustále pýtala sama seba.
Bola doba, keď si nebola istá, prečo.
Ale zakaždým, keď sa pozrela do tých žiarivých modrých očí, ktoré jej ukazovali Nickovu dušu, jej bolo všetko jasné. Len dokedy to takto bude.
Kody s povzdychom obišla malú chodbičku, v ktorej boli stopy Karminej minulosti a ukázala jej práve tie veci, ktoré kúzelníčky oceňujú najviac. Jej rodinu. Steny boli lemované fotografiami Karmy, jej sestier, mamy a tety. Na mnohých z nich bol aj ich otec, ktorý sa uprostred svojich deviatich dcér hrdo usmieval.
Kody dusili slzy, keď si spomenula, ako sa takto na ňu pozeral jej vlastný otec, ako ju drží a ako má strach ju pustiť a ešte viac sa bojí držať ju pri sebe, kvôli veciam, ktoré boli poslané, aby ich zabili. Rovnako ako Nick, aj jej otec bol posadnutý druh a napodiv s ohľadom na krutú minulosť, mal nevinnú dušu. Aj napriek skutočnosti, že jej otec bol jedným z najdivokejších starých vojakov. Všeobecne, legenda hovorí, že bojoval so starými Bohmi, kým neboli nútení uchýliť sa k podvodu, aby ho porazili. Možno to bol dôvod, prečo ju to tak ťahalo k Nickovi. Veľmi jej pripomínal otca, bratov a strýka. Neúnavná duša, ktorá sa nevzdávala za žiadneho boja alebo prekážky. Nad, pod, okolo, alebo cez, vždy sa nájde nejaká cesta.
Nikdy sa nevzdávaj a nikdy nepodľahni.
Môžu ti poraniť telo a vziať ti slobodu, ale len ty sám môžeš odovzdať svoje srdce a svoju dušu. Žiadne kompromisy. Zostať rýchly a vravieť pravdu. Vždy.
To bolo motto jej otca, ktorého videla po stáročiach hrôzy, mučenia a utrpenia. To bolo motto Nekody, ktorého sa držala aj vo svojich najtemnejších hodinách.

Obrátila sa ku Karme. „Život nie je vždy jednoduchý. Je chaotický, zložitý a často vysiľujúci. Keď som bojovala s Nickom, ako žijúcim polobohom, sama som ho zahnala späť. Donútila som Malachaia a jeho armádu k úteku.“
„Tak ako to, že ťa zabil?“
„Bola som zranená z predchádzajúceho boja a môj brat ma odmietol nechať bojovať. Zatiaľ, čo bol divoký a skúsený bojovník, nemal schopnosti, aké som mala ja. A keď zomrel, aby ma ochránil, stratila som rozum. Aj keď som vedela, že by som nemala dovoliť hnevu, aby ma ovládol, zaútočila som v slepom hneve. Malachai ma nemohol zničiť tak veľmi, ako som ja zničila sama seba.“
„To je dôvod, prečo si bola vybraná byť Nekoda?“
Kody prikývla. „Som jediná, kto môže poraziť Malachaia. Nasaru—”
„Čo?“
„Elita Arelim. To sú tí, ktorí sa narodia do svojich pozícií a oni sú tí, ktorí vyberajú nekodi z padlých. Oni vedeli, že ja sama mám také schopnosti, že dokážem poraziť Malachaia a tak som tu.“

Do Karminých očí sa vrátilo podozrievavé svetlo. „Viem, že je toho viac, než mi tu hovoríš. Ale stále nechápem, prečo pomáhaš chlapcovi, ktorý ťa zabil.“
Kody sa rukami objala pri prudkej spomienke na AmbrosehoMalachaia.
Dokonca aj teraz mohla vo svojej mysli vidieť ten príšerný deň, keď ju Ari niesol do bezpečia. Telá ich priateľov, rodiny, armády lemovali bojisko. Krv im tiekla pod nohami ako dažďová voda. Urobila by najlepšie, keby bratovi povedala, že je v poriadku aj cez jej zranenia. Ak mali bojovať, tak vedľa seba. Ale Ari ju spôsobom veľkého brata, odmietol počúvať. Neexistuje nič, čo by som nespravil, aby som ochránil svoju rodinu
Tieto slová priniesli hnev do Malachaiovích očí. S pekelným výkrikom zamieril priamo k nim. Chcela varovať svojho brata, ale nenechal by ju ísť, kým by si nebol istý, že je v bezpečí. Nie do tej doby, kým nebolo príliš neskoro. Malachai ich dohnal a skôr ako Ari stihol zdvihnúť meč, Malachai zarazil dýku priamo cez odvážne srdce jej brata. A to kvôli nej. Nikdy sa nezbaví viny. V tomto boji bolo zmarených príliš veľa životov. Nemohla ich sklamať. Ale viac než to, nemôže ani slepo poslúchať rozkazy.
Aj keď vedeli, čo Malachai raz spraví, tiež vedeli, čo by sa stalo, ako náhle by bol preč.
Kto, alebo čo, by ho nahradilo.
Tá pravdivá nočná mora sa jej stále držala.
To, čo by sa hnalo a nepoľavilo.

Kody zamkla pohľad s Karmou.
„Pretože to nebol Nick, kto zničil moju rodinu. Bol to ten, čo sa z neho jedného dňa stane.“
Ukázala na dvere, ktorými Nick prešiel. „Tento chlapec má jedno z najčistejších sŕdc, s akým som sa kedy stretla. On nie je ako ostatní Malachaii, s ktorými som bojovala.“
„Dúfaš, že ho zachrániš?“
Kody prikývla. „A tiež dúfam, že zachránim seba.“
„Pred smrťou?“
Z časti. Ale existovali oveľa horšie veci ako smrť.
Vedela to lepšie, než ktokoľvek iný. „Predtým, aby sa zo mňa stalo monštrum.“
Karma sa na ňu zamračila. „Nerozumiem tomu.“
Kody sa nervózne usmiala nad skutočnou hrôzou z toho, čo by sa stalo. Nebolo to niečo, na čo by chcela myslieť. Napriek tomu to bolo oveľa viac, ako len možnosť. Bola to pravdepodobnosť najhoršieho druhu.
„Ten, kto zabije Malachaia absorbuje jeho schopnosti.“
„Aha.“ Povedala Karma, keď to konečne pochopila. „Bojíš sa, že sa ním sama staneš.“
Kody opäť prikývla. „A s takými schopnosťami sa nebudem schopná udržať. Poznám sa... Nikto nebude schopný ma zastaviť. Celý vesmír budem trhať na kusy. Ale ak sa mi podarí zachrániť Nicka, ak sa mi podarí uzemniť ho a udržať ho ľudským-“
„Ušetríš každého, vrátane seba.“
„Presne tak.“ Najviac zo všetkého mohla vymazať smrť svojej rodiny a nestratiť ich.
Ariho a Urianova duša nebude uväznená u tvora, ktorý žije preto, aby ich mučil.
Karma našpúlila pery. „Stále nie som presvedčená o tom, že by som ti mala veriť.“
„Bola si predtým oklamaná démonom.“ Tým, ktorý takmer ukradol Karme dušu.
„Hej. Mám zničený cely faktor dôvery.“
A to bol dôvod, prečo Karma všetko uzamkla vo svojom dome. Tak, aby nič zlé už nikdy nebolo znova prepustené do sveta. Aspoň nie z niečoho, čo urobila.
„Čo môžem urobiť, aby som ťa presvedčila?“
„Ukáž mi svoju reálnu podobu.“
Kody na ňu tskla.
„Vieš, že to mám zakázané, však?“
„Nie si vo svojej ríši a je to jediný spôsob, ako ti môžem veriť. Démoni niektorých druhov sú za určitého predpokladu schopný sa zmeniť na Arel.“
To preto, že boli podstatou dobra. Iba najčistejšie srdce a najneskazenejšia duša sa mohla jedným stať. Preto nemali démoni možnosť meniť svoju formu. Nemohli si ju udržať bez toho, aby sa nespálili smerom zvnútra von.
Keby to bol ktokoľvek iný, neurobila by to. Ale Karma bola ľudská verzia Arelim. Čo je na tom, že chce utíšiť jej obavy?
Kody sklonila hlavu, ustúpila od Karmi a roztiahla náruč. Pohltilo ju biele svetlo, keď rozvinula svoje biele, dúhové krídla, ktoré zodpovedali jej pokožke a vlasom. Celé telo jej pokrylo snehobiele brnenie.
Karma zalapala po dychu, zatackala sa dozadu a oprela sa o stenu. „Oh môj bože, je to pravda!“
Kody zaklonila hlavu a zmenila sa  späť na vysokoškoláčku. Na tvár a telo, ktoré boli jej predtým, ako ju zabil Malachai. Keď sa opäť pozrela na Karmu, videla vo vnútri tejto ženy strach a odhodlanie.
„Pusti ma z tvojho domu. Musím sa dostať k Nickovi a ochraňovať ho.“
„S týmto by mohol byť problém.“
Kody sa zamračila pri tóne Karminho hlasu. „Ako to?“
Karma sa pozrela hore schodmi. Zrazu sa v miestnosti objavila surová, nezameniteľná prítomnosť zla. Vzduch oťažel a skazil sa kyslým zápachom síry. Strach zaplavil každú jej časť, Kody sa otočila a uvidela, na čo Karma pozerá.

Kody spadla čeľusť, keď uvidela tú poslednú vec, ktorú v tejto chvíli chcela riešiť. Na schodoch stál vysoký, blond, ohromujúci démoni chodec s očami tak zelenými až žiarili. Dokonca aj keď mal najlepší deň, bol tvrdý, zlomyseľný a nepredvídateľný. Zatrpknutý a sarkastický.
A s každým krokom, ktorým sa k nej približoval, vzduch oťažieval. A bol nebezpečnejší.
„Čo tu robíš?“ spýtala sa Kody.
Nad jej otázkou povytiahol obočie, pomaly zostupoval zo schodov s arogantným výrazom, ktorý ho akoby vracal späť do dní, keď bol stredoveký bojovník a viedol svoju armádu k nenásytnému zabíjaniu po celej Európe.
„My sa poznáme?“
Kody zaváhala, keď si spomenula, že tu ju ľudia a nadprirodzené bytosti s najväčšou pravdepodobnosťou vôbec nepoznajú. Okrem toho, toto nie je jej svet, ani čas. Ešte sa nenarodí mnoho ďalších storočí. A Thorn netušil, že jej jedného dňa bude čítať rozprávky na dobrú noc a hojdať ju, aby zaspala. Spomienky na tohto mocného démona boli tak absurdné, že sa musela uhryznúť, aby zahnala úsmev.
„Pomýlila som si vás s niekým iným.“
Karma sa smiala, pokým sa nestretla s Thornovím pohľadom. „Je ochrancom Malachaia.“
Po celej tvári sa mu pomaly rozšíril úsmev. „Takže toto je to, čo povolal na ochranu, zatiaľ, čo ma napadne? To naozaj? Vyzerala byť väčšia, keď ma vrazila do steny.“
Karma sa posunula a bokom sa pozrela na Kody. „Je to Arel.“
Thornové oči sa zmenili na krvavú farbu a vyceril tesáky. V jeho zelených očiach sa objavila iskrička studenej radosti.
„Arel... už je to dávno, čo som sa kŕmil z jedného z nich.“
Kody zaplavil strach, keď si uvedomila, aký strašný omyl urobila pri spomienkach na svoju minulosť s týmito ľuďmi. To všetko sa stalo v inej realite a nikto z ľudí, ktorých poznala zo svojej minulosti, tu nebol rovnaký ako v jej svete.
Karma so sestrami neboli jej spojenci. Ani Thorn nebol.
Tu, v tejto realite, boli jej nepriatelia.
A Nick bol sám a bezbranný vo väzbe dvoch ľudí, ktorí ho teraz odovzdajú do rúk jej rodiny, ktorá zomrela v boji proti nemu.
V snahe Nicka zachrániť, Kody práve uvoľnila Malachaia vo svete, kde môže napáchať ešte viac škody. A do rúk ľudí, ktorí ho chceli použiť pre zlo.

6 komentářů: