čtvrtek 18. září 2014

Krvavá trojice - Kapitola 12



Evalle nadzvedla ruku a doufala, že to Deek nevezme jako znamení války. U kentaurů těžko říct, a příliš pozdě si vzpomněla, že otevřená dlaň byla pro Řeky urážka.
Byl Deek italský nebo řecký kentaur? Jméno se zdálo italské, ale většina pocházela z Řecka.
Jaj! Zavřela dlaň.
Kentauři neměli smysl pro humor.

Deek se zastavil před ní, jeho sedm mužů se rozestavilo kolem něj a za něj. Byl krásný, ale jako kobra – jediné kousnutí bylo smrtelné. „Co tu moje sestra dělá?“
„Já za to nemůžu,“ zavolala Bettina zpoza Evalle, kde spolu s Kardosem stála.
„Sklapni.“ Evalle ignorovala její zalapání po dechu. Ta holka byla rozmazlená víc, než princezna a nejspíš tohle slovo v životě neslyšela. Ale zrovna teď měla Evalle k řešení daleko důležitější věci, než city nějakého fracka. Například kentaura připraveného přeuspořádat části jejího těla.
Donutila se usmát se na něj. „Není to tak, jak si myslíš-“
Deek ji přerušil. „Kecy. Projel jsem bezpečností kamery, abych Bettinu našel.“ Kývl bradou ke Kardosovi. „Ten nezletilý spratek si to nakráčel do mýho klubu bez placení a orazítkování. Což znamená, že se tam dostal kouzly. Moje území. Moje pravidla. On teď půjde se mnou. Hned.“
Kardos se přesunul dopředu a postavil se po Evallině levici. Bettina udělala to samé, zastavila se napravo od ní, což něco vypovídalo. Věřila tomu, že s Evalle byla víc v bezpečí, nebo se tam postavila proto, aby Kardosovi nějak vyjádřila podporu?
Nebo byla prostě jen nepochopitelný teenager?
Evalle odtušila, že teď by mohl být dobrý čas na to, aby Deekův vztek zaměřila na něco jiného. „Máš větší problémy, než pubertálního čaroděje, jehož síly jsou moc nevyzrálé na to, aby byly nebezpečné.“
Kardos se ze sebe vychrlil jakýsi zvuk jako odpověď na její urážku.
Zpražila ho pohledem a vrátila svou pozornost k Deekovi. „Někdo jiný ho vlákal do tvého klubu a použil magii, aby ty dva dostal přes tvé stráže.“
Deek se ušklíbl. „Kdo by si něco takového dovolil?“
Věděla, že se na to zeptá, ale nemohla mu říct o Vyanovi, když VIPER se snažil lokaci Kamene Ngak zjistit tiše a bez rozruchu. Vyanovi by patřilo, kdyby na něj Deeka poštvala. Vsadila by se, že by ho dokázal najít, ale mít uprostřed všeho kolem rozzuřeného kentaura by mohlo ztížit tajné operace – něco jako hodit fungující granát do skupinky paranoidních schizofreniků.
A nikdo nechtěl, aby ten kámen skončil v Deekově vlastnictví.
Otočila ruce dlaněmi vzhůru. „Sama se snažím přijít na to, o koho jde.“
„Jak vypadal?“ Deekova otázka mířila k Bettině, která se o krok vzdálila.
Zavrtěla hlavou. „Já nevím. Jednu chvíli jsem byla v klubu, pak mě Kardos požádal, abych se s ním šla projít-“
„Já to věděl!“ Na Deekově tlustém krku vystoupily žíly.
Kardos o krok ustoupil. „Já ji nechtěl pozvat na rande.“
Když na něj Bettina sykla, očividně nespokojená s tím, jak to řekl, Kardos stočil pohled k ní. „Oh, zlato, tak jsem to nemyslel, chtěl jsem jen říct, že jsem neměl ponětí, že ten chlápek si se mnou zahrává. Samozřejmě, že tě chci pozvat na rande. Jen jsem měl dost rozumu, abych—“
„Já ho zabiju.“ Deek vyrazil po Kardosovi.
Evalle se mu postavila do cesty a zadržela ho. Zastavit nákladní vlak by bylo snazší. Nepřekvapilo by ji, kdyby z toho měla na rameni modřinu.
„Podívej, Deeku, já chápu, jak se cítíš, sama jsem ho už párkrát chtěla uškrtit. Ale on není ten, kdo je tu nebezpečný. To někdo jiný. Někdo se spoustou šťávy, s kým se ani jeden z nás nechce střetnout bez přípravy. A zrovna teď po něm jdu. Dokud toho chlapa nenajdeme, nech nás odejít v míru. Vezmi si Bettinu zpátky k sobě, ale ujisti se, že ji budeš mít pod dohledem pro případ, že náš společný přítel se znovu rozhodne proniknout do její mysli a nechá ji odejít s někým o hodně nebezpečnějším než mladistvým čarodějem, co sotva dokáže používat svoje síly.“
Deek okamžitě zaujal postavení, nafoukl si hrudník a založil ruce na prsou. „Vždycky je dobře hlídaná.“
Všechno šlo dobře, dokud si Kardos po téhle poznámce neodfrkl.
Deek mu šel po krku a ona znovu musela tělem vrazit do hory oceli – což jí skoro vyrazilo dech.
Kardosi, ty idiote. Jestli chceš umřít, jsou mnohem méně bolestivé způsoby, jak toho dosáhnout. A stejně tak spousta způsobů, po kterých by neměla modřiny.
Jestli v tomhle Kardos bude pokračovat, možná znovu zváží, zda ho kentaurovi nepředá.
Donutila Deeka o krok ustoupit, jistá, že se zdržoval použití magie jen kvůli tomu, že by je mohl vidět člověk. Ale dít se tohle ve sklepě Iron Casketu, nebyla by tu žádná diskuze. „Koukni, Deeku, ozvu se ti, když budu mít něco nového ohledně toho chlápka, co narušil tvoje bezpečnostní opatření.“
Deek je přelétl pohledem, než konečně souhlasně přikývl. „Je čas jít, Bettino.“
Dívka vydechla tak rychle, že musela zadržovat dech. Nadzvedla bradu jako uražená královna a zamířila k Iron Casketu. Stráže jí otevřely cestu, pak ji obklopily a všichni ve skupince s Deekem vzadu zamířili pryč.
Působivé.
Děsivé, ale působivé.
„Týjo, to bylo těsný,“ prohlásil Kardos úlevně.
Evalle se na něj otočila. „Neříkej, Sherlocku. Co sis myslel, že děláš, když ses motal kolem jeho sestry? Od chvíle, co se tu před měsícem objevila, dal všem bytostem najevo, že dokonce i jen podívat se na ni je sebevražda.“
„No, nemyslel jsem, že tím myslí navždycky. Kromě toho, ten starej páprda mě neděsí.“
Protočila nad jeho mladistvou arogancí oči. „Když někdo tak silný jako Deek řekne „Smrt komukoliv, kdo se dotkne mé sestry,“ mohl bys to vzít do banky a založit si na to vklad. Kentauři staří dva tisíce let nejsou známí jako blafovači. Už zapomněl víc bolestivých způsobů, jak někoho jako ty zabít, než kolik jich ty a já kdy budeme znát.“
„Blafovači? Co je tohle za slovo?“
Evalle zaskřípala zuby, když jí projela vlna vzteku. Vážně tohle bylo to jediné, co ten imbecil z jejího varování slyšel?
Není divu, že nechci děti.
„Unikla ti ta část, kdy jsem říkala, že on si nedělal srandu a ty jsi další tupoun na jeho jídelníčku?“
To zřejmě proniklo skrze jeho tvrdohlavost. „Tak bysme odsud možná měli vypadnout.“
No nepovídej.
Aspoň teď dostal rozum, ale naneštěstí to nebylo tak snadné. „Nejdřív potřebuju, abys mi vysvětlil pár věcí.“ Rozhlédla se kolem, aby se ujistila, že jsou sami. „Slyšela jsem, že jsi v tom klubu potkal toho Birrna. Je to pravda?“
„Jo, bylo to šílený. Já a Kell jsme hledali nějaký stříbro…“ Jeho tvář překryl stín viny. „Teda… pátrali jsme po novým zdroji prachů, když nám Noční slídil řek, že v IC je chlápek, co je ochotný zaplatit někomu, co by propašoval jeho zboží.“
Evalle se zamračila. Jak mohl kontaktovat Nočního slídila? Grady s nimi mluvil jen jednou, když ho k tomu vyprovokovali tím, že se málem zabili při snaze ukrást ozdobný kryt na pohybujícím se autě. Ale ostatní je ignorovali. „Nejsi dost silný na to, aby sis mohl s Nočním slídilem potřást rukou.“
„To jsem taky neudělal. Kell hrál ve Woodruff Parku šachy, když jsem jednoho zahlíd, jak se tam třpytil. Tak jsem šel k němu, abych si s ním promluvil, protože to bylo prostě zatraceně divný. A tohohle jsem nikdy předtím neviděl.“
To stále nedávalo smysl. „Jsi si jistý, že to byl Noční slídil, co jsi viděl?“ Nikdy nepoznala žádného, co by komukoliv něco dal bez potřesení, a nepodobalo se jim, aby se jen tak poflakovali venku a třpytili se. Nebyli světlušky.
„Já si myslel, že je to divný, ale zněl upřímně a hned, jak mi řek o té dohodě v IC, zase zmizel.“
Jo, to zavánělo pastí. Co si to sakra myslel? „Jsem překvapená, že se do toho Kell nechal zatáhnout.“ Obvykle měl víc rozumu.
„Myslel si, že to zní podezřele, tak šel jako krytí.“ Kardos zvážněl. „Řek jsem mu, aby se schoval a nedal najevo, že je tam se mnou, ale když mě ten Birrn chytil, snažil se pomoct. Idiot.“
Při potvrzení, že ti kluci do toho byli nastrčení a nezatáhli ji schválně do pasti, ji zaplavila úleva. „Řekl vám ten Birrn něco?“
„Ani ne.“ Kardos zaklesl pohled do jejího. „Jen to, že tě musí najít.“
Co tohle bylo? Lovecká sezóna na Alteranty?
Nebo jen na ni?
Byla jediná na svobodě, o kterém věděla. „Jsi si jistý, že chtěl výslovně mě?“
„Jo. Říkal, že ví, že jsme tví kámoši. Kell ti i tak pořád nechtěl zavolat, ale démon vyhrožoval, že mě sní, jestli to neudělá.“ Přešlápl. „I potom na chvíli váhal. Dost nahouby od vlastního dvojčete, co? Každopádně, Kell si myslel, že ve třech bysme se mohli dostat pryč, i když ti dá vědět. To bylo předtím, než nás démon vyhodil na tu tyč od světla, kde jsi nás našla. Promiň, že ses kvůli nám dostala do pasti.“
Evalle pokrčila rameny. „Pro to žiju. A budu radši, když uděláte tohle, místo aby vás snědl démon.“ Nechtěla, aby Kardos znovu váhal, jestli jí má zavolat. „Teď už musím jít.“ Vyrazila směrem k motorce.
„Necháš mě se svízt mrchou?“
To ji zastavilo stejně okamžitě, jako kdyby ji praštil. Vztek se jí rozproudil tak rychle a zběsile, že byla překvapená, že ho už nerozcupovala na cucky. Vlastně by Deekovi ušetřila problémy a zabila Kardose sama.
Pomalu se otočila, očekávajíc, že na jeho tváři uvidí samolibý výraz plný arogance. „Jak. Jsi. Mi. To. Řekl?“
Pusu měl otevřenou dokořán, ale nevycházela z ní slova. Šok nebo strach vysály z jeho tváře veškerou barvu. Předváděl skvělou imitaci ryby dusící se z nedostatku kyslíku, než konečně vypískl: „Co? Tys myslela… Já bych nikdy… Ne, tím slovem jsem tě nenazval.“ Ukázal na motorku. „To sedadlo, Evalle. Ptal jsem se, jestli se můžu svízt vzadu.“
„Ou.“ Ona u slova mrcha neslyšela u na konci. Měl na mysli slang pro to, když na motorce jedou dva a jeden z nich se veze vzadu – vezoucí se mrcha.
Jasně...
„Dobře, nechám tě žít. Jen pro tentokrát.“
Do tváří se mu okamžitě nahrnula barva.
Fajn. Možná v její blízkosti ztratí trochu svojí domýšlivosti. Kellovi by prominula skoro všechny přešlapy, ale tenhle bratr by během hodiny byl v dalším maléru, kdyby mu dala trochu volnosti. „Tvoje pusa tě jednou zabije, víš to?“
„Bože, to doufám ne. Chci odejít ve spánku vedle nějaký sexy kočky po skvělým ehm ehm.“ Kardos zíral na zem a šoupal nohama. „Jak ses sem vůbec dostala?“
Neměla by ho nechat měnit téma, jen aby odvedl pozornost od její touhy ho roztrhnout. Ale pravda byla, že i kdyby strávila celou noc snahou vlít mu do hlavy trochu rozumu, jen by si na něm vylámala zuby. Jemu to šlo jedním uchem tam a druhým dovnitř. „Hledala jsem tebe a Kella. Grady mi řekl, že jsi tady. Potřebuju, abyste pro mě něco udělali.“
„No jasně. Cokoliv chceš.“
Povzdechla si nad tím, jak rychle souhlasil. Ano, byli přátelé, ale po světě chodila spousta nadpřirozených bytostí, co by ho díky tomu zotročila.
„Nechci, abys ty nebo Kell s kýmkoliv mluvili o tom, že jste včera byli s tím Birrnem, ani že jste mě tam viděli. Obzvlášť ne o tom, že jste mě viděli s ním. Jasné?“
Stočil pohled stranou, ale ne dřív, než se mu v očích zaleskly obavy.
Přišla pozdě. „Krucinál! S kým jste mluvili?“
„Já ne.“ Kardos nadzvedl ruce, jako že se vzdává. „Kell mluvil s někým, s kým hrál v parku šachy.“
Všichni od administrativních pracovníků po lidi z ulice se ve Woodruff Parku potloukali. Šlo o místo, kde starší muži s oblibou promrhávali svůj čas. A šachové stolky byly po jižní části parku rozeseté jako plevel, skryté ve stínu rozlehlých dubů. Kellman s postaršími muži hrával, protože na rozdíl od Kardose nevyhledával činnosti, co by zkrátily jeho život. Měl rád výzvu.
Evalle viděla partie šachu pouze tehdy, když projížděla kolem během vzácných chvil, kdy vyšla nad zem během dne. A nikdy dost dlouho na to, aby si někoho zapamatovala. „Znáš jméno nebo cokoliv, co by identifikovalo toho staříka, se kterým Kell o démonovi mluvil?“ „Stařík“ sám o sobě nepomáhal, jelikož pro dvojčata mohlo jít o kohokoliv staršího dvaceti pěti let.
„Nebyl to stařík, aspoň ne jeden z těch obvyklých. Přišel jsem k nim, když se spolu bavili a zeptal se Kella, co si sakra myslí, že o Birrnovi mluví s člověkem. Kell řek, že ten chlápek není člověk a že to bylo divný, když začal mluvit. Jako by se všechno kolem nich zpomalilo a on se cítil nucený mu to říct, jako by byla úleva to udělat.“ Kardos v zamyšlení přimhouřil oči. „Tomu chlápkovi bylo možná třicet. Namakanej. Dlouhý černý vlasy. Myslím, že byl původem indián.“
Žaludek se jí stáhl tak, že by ten tlak dokázal vytvořit diamant. Dvakrát krucinál.
Storm z toho místa, kde zabila Birrna, ty kluky vystopoval. Podívala se na hodinky. Zbývalo jen o málo víc než devadesát minut, než se bude se Stormem muset u Piedmontského parku sejít.
Přišel už na tělo v márnici?
Pokud ano, brzy tam přibude další.
Zbývala jediná otázka: Bude jeho?

Nebo její? 

8 komentářů:

  1. Díky moc za překlad a korekci další kapitolky ! ! !

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji moc za překlad

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za překlad.

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat
  5. Vďaka za pokračovanie :-)

    OdpovědětVymazat