pátek 17. října 2014

Styxx - 15. květen 9527 př. n. l.



Styxx věděl, že sní, ale ani za nic se nedokázal probudit. Viděl sám sebe v bitevní zbroji na hřbetě Troiana a jeho armádu táhnoucí se třemi směry na míle daleko. Gaius seděl na hřbetě bílého koně po jeho levici a Galena spolu s jeho hnědým hřebcem měl po pravé straně. Jeho emblém s fénixem byl vyznačený na každém štítu a prapor se stejným znakem vlál v horkém pouštním větru.
Byli na kopci a dívali se na pole pod sebou, po kterém kráčela jako strašidelný stín blonďatá žena oděná v černé.

Naproti nim byl nepřítel. Armáda démonů, která měla vířící barevnou kůži a křídla, byla oblečená v černé zbroji a bojovala pod praporem, který na sobě měl sluneční symbol, jehož střed protínaly tři stříbrné blesky.
Odněkud zdálky zazněl výkřik, který, jak se zdálo, vyzýval nepřátele, aby sjeli dolů z kopce a zaútočili.
Styxx dal svým vlastním jednotkám pokyn, aby se pohnuly kupředu.
Slyšel a cítil dunění koňských kopyt, jak kavalérie a vozatajové spěchali střetnout se s nepřítelem. Jak jeho hoplité vyrazili a srazili štíty k sobě. Vzduch byl úplně a děsivě nehybný, když se dvě armády střetly. Výkřiky, vrčení, sténání a křik naplnily vzduch. Byly přerušované jen zvuky srážejícího se kovu, svištících šípů a kamenů.
Troian pod tím náporem poklesl. Styxx zvedl vysoko svůj hoplon, jak se probíjel skrze démony a snažil se ochránit Gaia a Galena.
Náhle na něj padl stín. Zvedl hoplon právě včas, aby odvrátil smrtící ránu.
Byl to vůdce nepřátel.
Měl na sobě černou zbroj podobnou té Styxxově a jeho modrá kůže byla pokrytá černou a červenou krví. Oba bojovali stejně zručně. Zdálo se, že jeho nepřítel zná každý pohyb, který udělá.
Konečně Styxx zasadil ránu, která z démonovy hlavy srazila helmu. Ztuhl při pohledu na bratra s černými vlasy a modrou kůží. Byla to ta samá podoba Acherona, ve které ho našel na balkoně, kde spolu pak bojovali. Acheronovy vířící stříbrné oči změnily barvu na rudou jen chvíli předtím, než vrazil meč do Styxxova těla. Zarazil ho až po jílec do Styxxova pupku a použil ho k tomu, aby si ho přitáhl do náruče.
„Akri di diyum,“ zašeptal Acheron atlantsky do jeho ucha. Pán a vládce bude vládnout. Otočil rukojetí, čímž se otočila i čepel ve Styxxově těle. „Nikdy jsme nebyli bratři. A nikdy nepoznáme mír.“ Pak zabořil tesáky do Styxxova hrdla a pil z něj jako tisíckrát předtím Apollo...
Styxx se probudil s ledovým potem na kůži a divoce bušícím srdcem.
„Zlato?“ Bethanina teplá ruka ho přitáhla do přítomnosti, když se posadila a přitáhla si ho do náruče. „Třeseš se.“
Nemohl přestat.
„Další zlý sen?“
„Ano.“
Hrála si s jeho vlasy. „Další válka?“
Přikývl. Od své první bitvy trpěl strašlivými vzpomínkami, když byl vzhůru a zvláště když snil. Ale žádná z nich nebyla taková. „Cítil jsem to, Beth. Ochutnal jsem to. Bylo to, jako bych tam byl...“
Přitiskla si jeho hlavu k hrudi a kolébala ho v náručí. „Jsi doma a v bezpečí.“
Necítil se v bezpečí. Sotva se cítil příčetný. Zavřel oči, roztáhl dlaň na jejím nadouvajícím se bříšku, kde klidně spal jejich syn, což ho vždycky udivovalo. To a vůně eukapyptu spolu s jejím dotykem ho tišily, dokud se znovu necítil téměř normálně. Políbil ji na tvář, pak se posadil se zády přitisknutými ke stěně. Opřel se, přitáhl si ji k hrudi a držel ji tak, jak byl zvyklý ji držet, kdykoliv ji navštívil u potoka. Opatrně, aby jí neublížil, jí ovinul paže kolem břicha těsně pod ňadry, aby se mohl ztratit v tom okamžiku dokonalé blaženosti.
„Děsíš mě, Styxxi. Chceš si o tom promluvit?“
„Vlastně ne. Nechci prodlévat u nočních můr, když jsi se mnou.“
Bethany mu přejela rukou po zjizveném předloktí, když uslyšela hlasy atlantských bohů, kteří ji volali. Ale poprvé ve svém životě je ignorovala. O žádného z nich se teď nestarala. A nehodlala opustit Styxxe, aby šla utišit jejich pitomost. Ne když ji potřeboval.
I když nikdy moc nespal, teď spal dokonce ještě méně. Horší bylo, že před ní byl stále mlčenlivější... stejně jako tehdy, když ho zachránila z Atlantidy.
„Víš, nikdy jsi mi vlastně neřekl, co jsi dělal ten rok, kdy jsme byli od sebe.“
Opřel si hlavu o její. „Přežíval jsem, a ne moc dobře.“
„A?“
Překryl její ruku svou zjizvenou pravicí. „Nechci, abys měla v hlavě něco jiného než krásné vzpomínky a myšlenky. Moje práce je chránit tebe a našeho syna. Nebudu tě zatěžovat věcmi, které nemohou být změněny.“
„Nejsem slabá, Styxxi. Dokážu se s tvou minulostí vypořádat.“
Políbil jí ruku a podržel si ji na strništi na své tváři. „Nikdy jsem tě nepovažoval za slabou, má lásko. V srdci vím, že jsi mnohem silnější než já. A to proto ti to nemůžu říct.“
„Nerozumím.“
„V celém mém životě, Beth, jsi ty ta jediná, která se na mě dívá s láskou a respektem.“
„Galen tě taky miloval a respektoval.“
„Ne vždycky. Roky mě nenáviděl, a dokonce i ke konci jsem to někdy viděl v jeho očích. Ne proto, že by to ke mně cítil, ale proto, že jsem si vzpomněl, jaké to bylo, když se na mě díval, jako bych byl jen rozmazlený parchant, kterého je nutné zmlátit a pohrdnout jím za jeho původ. Ty ses na mě takhle nikdy nepodívala a nesnesu pomyšlení, že bys to udělala. Nechci, abys mě soudila za věci, které jsem přežil. Věci, které jsem nemohl ovládat.“
„Nikdy bych tě za to nesoudila.“
Styxx si přál, aby jí mohl věřit. Ale bál se tak riskovat. Jak by se mohla s láskou podívat na kurvu? Jak by to vůbec někdo mohl udělat? „Je snadné říkat slova, ale emoce zradí někdy i ty nejlepší úmysly. Byl jsem zneužit, zraněn a ponížen způsobem, jaký si nikdo nedokáže představit, a nechci, aby ses na mě dívala jako na bezcennou ubohou oběť pokaždé, když na mě pohlédneš. Chci, abys viděla válečníka, který by položil život, aby tě udržel v bezpečí.“
Propletla si prsty s jeho. „Dobře, moje srdce. Nebudu tě do toho tlačit, ale slibuji, že tě nikdy nebudu soudit za něco, co jsi nemohl ovlivnit.“
Ale Styxx se za to soudil, a jak se blížily jeho narozeniny, bylo to pro něj stále těžší. Hlasy v jeho hlavě křičely hlasitěji, až si myslel, že se zblázní. Odpočinul si jen ve chvílích, kdy byla s ním.
Přicházejí si pro mě.

Jen doufal, že ať už k jeho zničení plánují cokoliv, nedotkne se to Bethany. 

16 komentářů:

  1. Dakujem za preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  2. a už sa blíži katastrofa...... aspoň to tak vyzerá, som zvedavá na pokračovanie, každý deň sa teším na ďalšiu kapitolu, ďakujem za preklad

    OdpovědětVymazat
  3. děkuju za překlad :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Dekuji za preklad :)

    OdpovědětVymazat
  5. Teraz, keď konečne začína byť naozaj šťastný a všetko (teda nie všetko) sa obrátilo k lepšiemu, tak sa blíži katastrofa????
    Do kelu...
    Ďakujem, ako vždy, za perfektný preklad. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ďakujem...a už nech je zajtra ...:-)))

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuju za překlad a korekci další kapitoly. Ale je to fofr, už se těším na současnost.

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji mnohokrát za překlad a korekci další kapitolky ! ! !

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat
  11. dakujem za preklad

    OdpovědětVymazat
  12. Dakujem za preklad. GabiM

    OdpovědětVymazat