čtvrtek 9. října 2014

Styxx - 23. únor 9527 př. n. l.



Bethany nechtěla nic víc, než vidět svého prince. Měla už dost Archona a ostatních, kteří zuřili nad skutečností, že nikdo nemohl najít Apostolose, a že mají sotva pár týdnů, než Apollymi vyjde ze svého vězení a půjde jim všem po krku. Jestli v tomhle budou pokračovat, odejde do Egypta a s nimi se všemi skončí.
Otevřela dveře domku. Dynatos se rozběhl a šťastně přitom štěkal. „Styxxi?“

„Přímo tady, drahoušku.“ Jemně si ji přitáhl k sobě a stiskl ji v náručí.
„Co se stalo?“
„Nic.“
„Nelži mi. Cítím to z toho, jakým způsobem se mě dotýkáš. Co se děje?“
Styxx zaskřípal zuby a pak se usmál. Nikdy před ní nedokázal skrýt své pocity. Nějakým prapodivným způsobem dokázala poznat všechny jeho emoce, jako by mu mohla číst myšlenky stejně snadno, jako je on četl všem kromě ní. „Myslím, že se mě můj bratr pokusil zabít, zatímco jsem spal.“
„Cože?!“
„Nikomu o tom ani muk, prosím. Nemám žádný důkaz a to poslední co chci je dívat se na to, jak trpí kvůli podezření, které může být falešné.“
Třásla se, když přejížděla rukama po jeho těle a hledala ránu. „Jak jsi zraněný?“
„Pobodaný.“
„Kde?“
Vzal ji za ruku a vedl ji ke svým stehům.
Když se toho místa dotkla, prudce vtáhla dech. „Tvoje srdce?“
„Ne. Moje srdce je tady.“ Položil její ruku na její vlastní hrudník.
„To není vtipné.“
Znovu si ji přitáhl do náruče a položil si hlavu na její rameno. „Jen mě chvilku drž. Prosím.“
Jeho pokorný, upřímný požadavek jí vehnal do očí slzy. Zabořila mu ruce do vlasů, které byly čím dál delší, a přitiskla ho k sobě. Potřeboval ji, a přesto tam pro něj zase nebyla, jelikož byla s ostatními pryč. Bylo jí špatně z toho, že ho znovu nechala na pospas osudu. Přesto se o tom vůbec nezmínil.
A jak minuty plynuly a on se od ní neodtahoval, uvědomila si, jak poraněný ve skutečnosti je. Ne fyzicky, ale emociálně. Kdo mu to mohl vyčítat? Jestli měl pravdu, jeho vlastní rodina se ho pokusila zabít, zatímco spal. Není divu, že má ten muž tolik potíží se spánkem.
„Řekl jsi o svém podezření Galenovi?“
„Ne. Měl jsem strach. I kdybych to řekl, nemám žádný skutečný důkaz. Vůbec jsem svého útočníka neviděl.“
Což znamená, že si o tom s nikým nepromluvil. Raději místo toho žil a tiše se tím trápil. „Kdy se to stalo?“
„Před čtyřmi dny.“
Vzteky zaskřípala zuby nad tím, že byl tak dlouho sám. „Promiň, Styxxi.“
„Není nic, kvůli čemu by ses měla omlouvat. Ty jsi mě nebodla, že ne?“
Nad jeho směšnou otázkou zavrčela a ignorovala ji. „Byl jsi zraněn a já jsem tu nebyla.“
„Byla jsi se svou rodinou. Chápu to.“
Tohle jí říkal vždycky. Jako by pro něj bylo důležitější, že dostála své povinnosti namísto lásky k němu. „Ty jsi také moje rodina.“
„To je v pořádku, Beth. Vážně.“
Dusily ji slzy, zatímco se k němu tiskla. Teď byl on její rodinou... víc, než si uvědomoval. Byl otcem jejího nenarozeného syna, ale tohle mu ještě nemůže říct. Bylo příliš brzy.
Uvědomila si to teprve včera. Už několik týdnů se necítila příliš dobře, což bylo pro bohyni velice neobvyklé. Pak, dvě noci zpátky, se jí zdálo o jejich synovi. Byl světlovlasý stejně jako jeho otec, s modrýma očima a překrásným úsměvem, a měl na sobě řeckou helmu... velice malá verze svého vznešeného otce.
Počala, když byl Styxx před osmi týdny v jejím chrámu, a jejich syn se narodí čtvrtého října. Chtěla to Styxxovi říct tak moc, že to téměř fyzicky bolelo. Ale bála se toho, jak by mohl zareagovat. Apollo a ostatní bohové si s jeho životem pohrávali už příliš dlouho. Jak bude reagovat, když se dozví, že jeho slepá lidská rybářka je bohyně pocházející ze dvou panteonů? Bohyně mnohem silnější než je Apollo?
I když ji bude Styxx dál milovat, bude zdrcený tím, že mu lhala. Nebo hůř, mohl by ji vinit za to, že mu nepomohla v jeho konfliktu s Apollem nebo při válce, ve které Styxx a jeho lidé bojovali s Atlantidou.
Vzhledem k tomu, jak reagoval v jejím chrámu, když objevil její znak...
Bylo možné, že ji bude navždy nenávidět. Nemluvě o tom, co mu udělal matčin panteon během toho roku, kdy ho ignorovala a nevěnovala jim vůbec žádnou pozornost. Měl by plné právo použít to proti ní. Její nepopiratelná hloupost si ani nic menšího nezasloužila.
Nakonec mu bude muset říct pravdu, ale dnes ještě ne. Dnes se chtěla soustředit jen na něj a na jeho potřeby.
Za pár týdnů mu o jejich dítěti řekne. Později přizná i ten zbytek. Jen doufala, že novinku o jejich synovi uvítá.
Nikdy spolu o dětech nemluvili. A vzhledem k brutalitě jeho vlastního dětství, se od toho tématu držela kvůli respektu vůči jeho bolesti dál. Ale musel o tom přemýšlet. Jako od dědice Didymosu se od něj očekávalo, že jednoho dne bude mít děti. Bylo zvláštní, že se o tom před ní nikdy nezmínil.
Bethany se postavila na špičky a přitiskla tvář k jeho. „Miluji tě, Styxxi.“
Vzal její tvář do dlaní. „Miluji tě. A vždycky budu.“
Usmála se a modlila se, aby až jednou odhalí celou pravdu o ní a o její nedbalosti vůči němu, dál tohle cítil.

 Ssx

17 komentářů:

  1. Ďakujem za preklad

    OdpovědětVymazat
  2. Fiha, tak Styxx bude otec? Som Vam neskutocne vdacna, ze pre nas prekladate a VOBEC nechcem byt drza, ale neslo by to rychlejsie? Tusim sa fakt musim naucit po anglicky:-( Ste skvele. Velka vdaka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, vím, že mi tahle knížka hrozně dlouho trvá, ještě nic jsem neměla rozpřekládané tak dlouho, ale fakt mě některé části znechucují natolik, že se k tomu třeba měsíc nevrátím. Teď už překládám současnost, ta není tak strašná, takže by teď kapitoly měly přibývat pravidelně. Neplánuji si už dělat žádnou delší pauzu, takže během pár týdnů celý překlad dokončím. Jak už jsem tu kdysi psala, celý dokument, ze kterého překládám, má 785 stran. Já jsem momentálně na straně 584, takže už vidím světélko na konci tunelu :-).

      Vymazat
  3. Dakujem za preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jůůů, teda holky, když jste nás teď tak navnadily, tak to určitě musíte dodávat kapitolky v pravidelných dávkách, protože jinak budu mít absťák. A myslím, že nejen já. :D Jenom doufám, že se to někde zase nezhatí.

    OdpovědětVymazat
  5. Pani, konecne dobra zprava :-) dekuji

    OdpovědětVymazat
  6. wau, tak to jsem zvědavá co bude dál. Zajímalo by mě kdo je ten jeho syn, je o něm někde zmínka v současnosti? Tím myslím, jestli byl už zminován v TL předchozích knihách, nebo to bude nová postava?Teda pokud je naživu. A děkuju za překlad a korekci :) Co bychom si bez Vás počali, my špatní angličtináři :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na to ti já neodpovím, já to dopředu přečtené nemám (a i kdybych věděla, stejně neřeknu, abys měla překvápko :-D). Jsem při překladu vždycky stejně překvapená jako vy, co to čtete :-). Ještě uvidíš, jak se všechno vyvrbí, postav je v celé sérii hodně. Kerris mi pořád slibuje v současné části knihy velké WOW, zatím na něj ale ještě čekám :-D
      Teď jsem si musela znovu přečíst díl Talona a Sunshine, jelikož už si ho moc nepamatuju, a jedna část ze Styxxovy současnosti se v té době odehrává. Mám podezření, že než se dostanu nakonec, budu si muset osvěžit i další díly.

      Vymazat
    2. Velké WOW zabírá několik desítek stran :D takže se těště až zjistíte, kdo by tak mohl být styxxovým synem... myslím že v českém překladu to bude jasnější dřív, než když jsem to četla po několikáté anglicky ;) Rozhodně je to všechno krásně zamotaný a ty dějový zvraty, jaký tam ještě budou.... mňamka! :D

      Vymazat
  7. Perfektní ! ! Super ! ! Díky moc za překlad a korekci ! ! !

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat
  9. Diky moc za preklaf :)

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuji za překlad, jsem napnutá jak kšandy :D

    OdpovědětVymazat
  11. dakujem super kapitola :)))

    OdpovědětVymazat
  12. Díky za překlad.

    OdpovědětVymazat
  13. O Bože Moj.....neviem sa dočkať dalšej kapitolky.....ĎAKUJEEEM za preklad !!! :-)))

    OdpovědětVymazat
  14. Tak to je napínavé... uvidíme, ako ďalej... :)
    Ďakujem za preklad :)

    OdpovědětVymazat