úterý 3. února 2015

Šepot lží - Kapitola 7 2/2


 Zatiaľ čo sa jeho hosť usadil, Durand zatočil dýkou medzi prstami. Vestavia by mal rešpektovať staršieho, veď nemal viac ako štyridsať rokov. Rešpekt bol namieste.
Obaja sme utrpeli straty.“
Durand pevne stiahol pery do ponurého úsmevu. Vestavia prezradil len veľmi málo o tajomnej skupine, ktorú reprezentoval. Ale peniaze a spojenie s podsvetím, ktoré priniesol k ich stolu, boli príliš podstatné, aby ich odmietal.

„Myslíte, že ma teší stratiť skvelých mužov?“
Uistili ste ma, že si poradíte s týmto projektom,“ čelil mu Vestavia.
A vy ste uistili mňa, že dokážete nájsť Mirage.“
Vestavia stíchol, pery sa mu nehýbali, keď vyfukoval kúdol dymu.
„Našli sme informátora. My sme-“
- mali zistiť polohu informátora, ale nemáte ho. Prepáčte za prerušenie, ale verím, že lepšie poznám výsledok, než vy.“ Durand položil dýku na stôl a vybral si z kazety ručne ušúľanú cigaru.
To v očiach Vestavia vyvolalo krátky záblesk obáv,ktorý rovnako rýchlo zmizol. Bafkajúc sledoval Duranda očami dravého vtáka, ktorý trpezlivo čaká na správny okamih k útoku.
Pokračujte.“
Ako som pochopil, Baby Face našiel spojenie, čo predpokladám, bolo spôsobené nejakou pomocou, ktorú ste mu museli poskytnúť, keďže všetci moji ľudia tvrdili, že Mirage nemožno nájsť bez prístupu k super počítaču.“ Durand  sa odmlčal, až kým Vestavia zľahka prikývol hlavou na súhlas.
„Tiež mám ľudí, ktorí hľadajú toho informátora. Každý s počítačom a zbraňou na oboch stranách zákona ide po Mirage. Baby Face bol skvelý, ale jeho ego začalo byť nevýhodou. Chvastal sa on-line že, ako to sám nazval, "narazil na zlatú žilu" alebo niečo podobné. To umožnilo Turgovi vyňuchať dohodu, čo Baby Facea stálo život.“
Kto je Turga?“
Starý spojenec, ktorýbohužiaľ neuvidí svoje ďalšie narodeniny. On je tým, koho by ste nazvali pytliak. Ten, ktorý sa ukáže v poslednej chvíli, ukradne korisť a potom ju predá záujemcovi s najvyššou ponukou. Chápem, že ho bolo veľmi ťažké zabiť, ale už je mŕtvy. Pilot jeho vrtuľníka bol posledný, kto ho vidiel nažive. Mojim ľuďom povedal, žeTurga chytil muža a ženu, ktorí unikli Baby Faceovi. Tento pilot je na ceste na stretnutie somnou. Zajtra budem mať nakreslený obrázok muža aj ženy podľa jeho popisu.“
Tvár Vestavia sa nezmenila, oči mal rovnako falošné a studené ako prvýkrát, keď sa s ním Durand stretol. Ale jeho vízia budúcnosti - alebo vízia jeho organizácie – bola výnimočná. Svet v ktorom by rodina Anguisovcov prekvitala a vládla vo Venezuele, a neskôr aj v celej Južnej Amerike.
Ak by sa on a Vestavia dokázali dostať do bodu vzájomnej dôvery.
Takže obaja sme sa sklamali, nie?“ Pokračoval Durand.
 „Pokiaľ ide o Mandy, moji muži si urobili svoju prácu. Bola včas dopravená do domu, ale mojich mužov prepadol tím špeciálnej jednotky. Zistím, kto bol za útokom.“
„To bude ťažké, keď budú všetci vaši muži mŕtvi.“
Nie celkom. Nikdy neposielam svojich mužov na novú akciu bez dozoru.“
Čo tým myslíte?“
Poslal som Julia,môjho najdôveryhodnejšieho vojaka, pred tímom. Nikto nevedel, že je v dome. Vstúpil ešte predtým, než prišli a použil skryté kamery, ktoré boli napojené na terminál v suteréne domu, kde zostal po celú dobu.“
Vestavia sa napäto naklonil dopredu. „Prečo ste poslal špióna?“
Som opatrný muž.“
„Nie.“Vestavia pomaly pokrútil hlavou zo strany na stranu.
„Myslím, že mi neveríte, čo považujem za urážlivé.“
Durand sa usmial.
 „Dôvera je otázkou medzi nami, však že? Nepoznám vás dlho. Aký typ vodcu by som bol, keby som nezaručil spôsob, aby niekto zaplatil za útok na mojich mužov?“ Durand potiahol z cigary a vydýchol, posielajúc dymové krúžky do vzduchu.
„Použitím Julia udržiavam mojich mužov ostražitých. Hovorím im veci z ich misií, o ktorých si myslia, že nemôžem vedieť. Rešpektujú to. Viete, rešpekt je ako dôvera, musíte si ho zaslúžiť.“
Vestavia bol jedným z tých mužov z ktorých ticho vyžarovala moc.
Durand sa nedal zastrašiť, dokonca ani mužom, ktorého peniaze, kontakty a mocná organizácia mu mohli pomôcť dostať rodinu Salvatoreho na kolená. Čoskoro bude mať hrdlo tohto kvičiaceho prasaťa Mirage v jednej hrsti a cojones[1]Dominika Salvatore v druhej.
Ale do tej doby si Durand nechcel urobiť z Vestavia nepriateľa.
„Predpokladám, že projekt vám ukázal profil  Mirage,“Povedal Vestavia zmierlivým tónom, ktorému Durand neuveril.
„Únos Mandy bol posunutý len preto, aby vám viac odhalil Mirage, keďže sa zdá, že informátor má osobitný záujem, pokiaľ sa zapoja Anguis a žena.“
„To je pravda, ale naša dohoda nie je jednostranná,“poukázal Durand. „Moji ľudia urobili dva úspešné pokusy o život nášho ministra ropného priemyslu, ktoré vyzerali, ako keby za útokmi stála rodina Salvatore. Zabiť ministra ropy by bolo oveľa jednoduchšie, než predstierať. Nechcem mať na svojom prahu venezuelskú vládu. Priznávam, že rád dávam Salvatorove cojones do zveráku, ale tieto útoky sú veľmi riskantné. Aký majú zmysel?“
„Nevysvetľujem svoje konanie nikomu,“ varoval Vestavia.
Durand skryl nutkanie uškrtiť tohto muža. Ukázať zlosť je známka slabosti.
„Len som naznačil, že ak pochopím vaše dôvody, môžem lepšie podporiť vašu vec, keďže mám prst na venezuelskom tepe.“
Vestavia chvíľu premýšľal, než povedal.
 „Moja organizácie je celkom spokojná s takými výsledkami, ale je nevyhnutne potrebné udržiavať tlak. Spojené štáty sú pod kontrolou kvôli ich pokusu o tajné partnerstvo s venezuelským producentom ropy poza chrbát venezuelskej vlády. Obaja kandidáti na budúceho prezidenta USA sú proti financovaniu partnerstva s Venezuelou,aby produkovala viac ropy. Obaja pretláčajú platformu Ameriky ako čoraz viac zelenej krajiny, pretože to je nový horúci nátlak na voličov. Médiá podnecujú zvesti,že jedna z dvoch politických strán financuje Salvatora, aby zavraždil vášho ministra ropného priemyslu. Nikto nemôže zistiť, či sú za útokmi Demokrati, aby ukázali, ako sa Republikáni snažia spojiť s nestabilnou krajinu kvôli rope, namiesto toho aby sa stali zelenými, alebo či sú za tým Republikáni a plánujú predložiť dôkazy o tom, že Demokrati boli za útokmi, aby jednoducho položili základy zásadného posunu smerom k zeleným.“
„Ako do vašich plánov zapadá Salvatore?“ Durand sa oprel a paže prehodil cez kreslo. Póza dôvery.
„Zdá sa, že Salvatoreho kartel sa drží späť kým skončia voľby, aby zistili, či prevrat skutočne zvrhne vládu. Ak áno, vtedy zistíme, či sa nová americká administratíva skutočne dohodla s Venezuelou kvôli rope. Salvatore môže byť prekážkou v plánoch ministra ropného priemyslu alebo by mohli spolupracovať na vytvorení dohody, ktorá by zabezpečila, žepriemysel ťažby ropy bude chránený pred povstaleckými útokmi dovtedy, kým Salvatorove zásielky drog bezpečne prejdú.“
„ Áno, áno, som informovaný prostredníctvom mojich kontaktov.“ Durand oklepal cigaru o okraj krištáľového popolníka. Salvatore bol prekážkou v jeho plánoch už mnoho rokov.
„Je mi jedno, čo Amerika platí za galón paliva alebo prezidentské voľby budúci týždeň. Mám obavy o budúcnosť  Anguisovcov a verím, že si môžeme navzájom pomôcť.“ Nechal ho premýšľať.
Vestavia má prísť za Durandom. Nie je iná cesta.
Keď sa jeho hosť nevyjadril, Durand opakoval, „Obaja sme vo Francúzsku utrpeli straty. Otázkou je, ako obaja nahradíme naše straty? Za moju niekto platiť bude. Ak budeme pracovať spoločne, môžeme len získať a dať príklad ostatným, ktorí si myslia, že môžu znovu zasahovať.“
„Nikdy ma nikto nepodrazí a zostane nažive, aby sa tým mohol chváliť.“ Brutálny chlad v hlase Vestavia mohol zmraziť žeravý popol.
„Tak so mnou hľadajte tých mužov, ktorí zabili mojich a vzali Mandy, pretože spolu ich nájdeme.“
„Ste si istý Juliovou vernosťou?“
Dios! Tento muž mal radšej stáť za podráždenie, ktoré mu spôsoboval. Durand sa usmial.
„Julio bol jediný človek, ktorý vopred vedel o zámku a ja stavím život na lojalitu môjho bratranca. V mojej rodine krv znamená všetko.“
„Získal nejaké dobré fotky tímu špeciálnej jednotky?“
„Julio teraz všetko spracováva.“
„Pošlite mi, čo máte a ja poverím svojich ľudí, aby ich identifikovali.“ Vestavia neraz povedal, že má neobmedzené prostriedky.
Durand zdvorilo prikývol, ale nechcel zdieľať fotografie alebo čokoľvek významné, než mohol vyškrtnúť meno Vestavia zo zoznamu podozrivých za prepadnutie.
„Niekto veľmi rýchlo informoval Mirage, že ste boli za únosom,“ poukázal Vestavia. „Vyzerá to na zradcu vo vašej skupine.“
„Aj ja mám v tom svojich ľudí, ale vy tiež máte problém,“ opáčil Durand pokojným hlasom. Potlačil úsmev, keď sa jeho hosť zamračil.
„Moji ľudia nevedeli, kam berú dievča, kým neboli na ceste a keďže všetci boli zabití, nie je logické predpokladať ich nevinu?“Durand sa odmlčal, aby si potiahol z cigary a nechal si bohatú chuť tabaku pretekať ústami. Vydýchol a povedal, „Než ma obviníte z neúspechu, musíte mi vysvetliť, ako niekto vedel o dome na mieste stretnutia. Elitný tím, ktorý ich pozabíjal sa objavil za menej ako jedenásť hodín od príchodu mojich mužov. Ako mohol informátor získať tak rýchlo tieto informácie?“ Vestavia chvíľu neodpovedal, jeho drobné hnedé oči kmitali za prižmúrenými viečkami.
„Pokiaľ je diera v našej organizácii, nájdem a vysporiadam sa s tou osobou. Ale ak sa dozviem, že nás zradil niekto z vášho tábora, moji spoločníci budú očakávať jeho hlavu, alebo vašu. A myslím to doslova,“ Durand sa sprisahanecky usmial.
„Ak niekto, koho poznám, zabil mojich mužov-z ktorých jeden bol môj mladší brat - môžete mať jeho hlavu a akýkoľvek ďalší kus z neho ... hneď ako s ním skončím. Moju hlavu nikdy nedostanete. A ak je to jeden z vašich ľudí, na oplátku budem očakávať rovnakú láskavosť.“
„To je fér. Zatiaľ pokračujte podľa plánu. Osobne vypočujem Mirage,len čo toho informátora chytíme.“
Durand pokýval prstom tam a späť. „Nada. Mirage je môj. Dodaný  živý.“ Vestavia zahundral ani súhlasne ani nesúhlasne a siahol do kufríka. Vytiahol hrubú obálku.
„Vaša ďalšia dohoda.“
Durand sa nepohol, aby vzal obálku. „Nežartujem o informátorovi.“
„Fajn. Živý. Žiadne sľuby o stave tela.“
Durand vzal obálku, otvoril ju a vytiahol fotografie. „Ďalšia žena. Žiadny problém.“
„Možno, ale túto nebude tak jednoduché chytiť.“
Durand študoval tínedžerku a znovu premýšľal, aký s ňou mal Vestavia zámer. Jeho spojenectvo s týmto podivným talianom však záviselo na lepších výsledkoch s menej otázkami.
„Aký máme čas?“Durand si zdvihol fotografiu k očiam. Pekná, ale nie pozoruhodná.
„Dva dni. Mandy bola určená na bočný projekt, ale toto dievča,“ povedal Vestavia a jeho oči zamierili na fotografiu v Durandovej ruke a tmavé obočie pokleslo nad krutými očami, „potrebujeme teraz. Žiadne chybné kroky.“ Vestavia zdvihol aktovku a otočil sa k odchodu.
„Je vo vašom najlepšom záujme nájsť zradcu, než odovzdáme toto dievča,“ ticho varoval Durand.
Vestavia sa zastavil a pomaly dýchal počas dlhého ticha. „Hroziť mi nie je dobrý nápad.“
„Len vám ponúkam motiváciu konať tak rýchlo, ako to očakávate od mojich ľudí. Ak nenájdete Mirage ako prvý, potom mi budete dlhovať, jasné?“
Vestavia bez slova odišiel.
Durand poklepal cigarou. Toto nikdy nebolo jednoduché spojenectvo, ale ozajstná sila vyžadovala prácu a jemnosť. Stlačil tlačidlo príjmu na mobilnom telefóne a zavolal Julia, ktorý okamžite odpovedal.
Durand sa spýtal, „Čo fotky zo zámku?“
„Väčšina z nich je prijateľných, ale jedna nie je zlá. Je to muž, ktorý verím, že viedol tím.“
„Hneď dones všetky dostupné fotografie.“
. Som na ceste.“




[1]Cojones – španielsky „gule“

6 komentářů:

  1. díky za překlad, míša

    OdpovědětVymazat
  2. Dakujem za pokracovanie. GabiM

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji mnohokrát za překlad a korekci ! ! !

    OdpovědětVymazat
  4. Vďaka za pokračovanie .

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat