neděle 28. února 2016

Zrozen ze Zuřivosti - Kapitola 27



„Faine?“ Zvolala Sumi, jakmile přesvědčila Eleron, aby jí ukázala cestudo herny. Dancerův počítač k ní byl poměrně drzí. Málem by si myslela, že žárlí.
Fain vzhlédl od hry, kterou hrál s Caylenem a Darlingem. Byl tam s nimi další muž, kterého ještě nepoznala. Vysoký, blond a kolem sebe měl éterickou auru. Dokonce i když jen seděl a byl oblečen do tmavě zelené, vše kolem něj křičelo, hej, jsem mnohem více smrtonosnější, než zbytek chlapů v místnosti.

„Jsem Nero,“ řekl, jako by slyšel její myšlenky.
„Ahoj. Sumi.“
Během těch několika vteřin se Fain vrátil ke hře. Zašklebil se a zakroutil drobným tabletem v ruce, kterým ovládal svou postavu.
„Faine,“ řekl Nero tónem, který si rodiče obvykle schovávají k poučování zlobivých dětí. „Vážně potřebuje tvou pozornost.“
Zaklonil se, ale dál hrál. „Co se děje?“
„Mám informace o čipu, který byl v Dancerovi.“
S hrou zapomenutou, se na ni zaměřily všechny čtyři páry očí. Což bylo přerušené jen rychlou smrtí jejich avatarů.
Podcenila, jak bude děsivé to, že na ni všichni zaměří svou pozornost. Nervózně polknula. „Byl to původně Kerisův služební čip.“
Fain se zamračil a zavrtěl hlavou. „To není možné. Byl jsem u toho, když ho zpopelnili. Měl být zničen s jeho tělem.“
„Neodstranili ho během pitvy?“ Zeptal se Darling.
„O tom pochybuju. Moc ji neudělali. Vzali si jen krevní a tkáňové vzorky. S tělem nic.“
Caillen se napil piva. „Jsi si jistý?“
V jeho očích se zračila bolest a smutek, když přikývl. „Dopadl na zem tvrdě. V podstatě se při nárazu jeho orgány rozprskly. Kosti se zlámaly. Bylo to příšerné.“ V čelisti mu začal škubat sval. „Pořád nedokážu uvěřit tomu, jak ho Dancer v tak mladém věku dokázal posbírat dohromady, zabalit do látky a odnést přes poušť, aby ho dostal domů. Za to, co sám dokázal, si zasloužilmnohem lepší přivítání, než to, co dostal. Pokud si někdy někdo zasloužil zkurvené pírko za svou zkoušku dospělosti, je to on.“
Darling sebou trhl z toho, co popisoval. „Jak to sakra Hauk přežil?“
Fain se zašklebil, popadl Caillenovo pivo a napil se, než odpověděl. „Nepadal tak daleko, ani nedopadl tak tvrdě. Jen pár metrů. Keris letěl šest tisíc stop volným pádem. Dancer se byl schopen chytit stěny a některé vegetace, což zpomalilo jeho pád, než doletěl na římsu. I tak byl dost pošramocený. Pár zlomených žeber. Zlomená klíční kost a vykloubené rameno. Nějaké to vnitřní krvácení. Byl zázrak, že také nezemřel.“
„Co se přesně stalo?“ Zeptal se Darling. „Hauk o tom nikdy nemluví.“
Fain hluboce zavrčel. „Keris, ten nemyslící idiot. Myslel si, že je neporazitelný super voják, a vždy nás tlačil, abychom byli jako on. Při vyrůstání nás neustále mlátil. Náš otec si myslel, že je to zábavné, a že to potřebujeme, abychom zdrsněli. Víš? V jeho očích jsme byli takové babky. A naše matka na nás křičela, pokud jsme si dovolili si stěžovat: ,Překousněte to,‘“ řekl nosově, čímž předstíral ženský hlas.  „A ten zatracený bastard miloval výbušnini. Neustále je po nás házel, a smál se, když nám vybouchly před obličejem.“
Darling zbledl. „To proto Hauk nenávidí výbušniny?“
„Nejspíš. Keris na něj to svinstvo házel už v postýlce, než uměl chodit. Málem mu odstřelil ruce, když mu byly dva roky. Ale hlavně, ten hajzl je poschovával i na té hoři při naší Enduranci. Když jsme dali ruku či nohu do skuliny, explodovala a srazilo nás to dolů. Nemyslící idiot. Když jsem byl hotov se svým výlezem, měl jsem chuť ho zabít. Naštval mě tak, že jsem s ním nikdy potom nepromluvil. A s Dancerem jich vzal ještě víc. Ale horší bylo, že když Keris dopadl na zem, explodovala každá bomba, kterou tam připravil. Celé údolí vybouchlo a to Darlinga srazilo k zemi. To způsobilo jeho pád.“
Darling si zakryl tvář rukama. „Proč mi to někdo neřekl dřív? Máte představu, kolikrát jsem se Haukovi smál pro jeho strachu z výbušnin?“
Nero ho poplácal po zádech. „To je v pohodě, Darlingu. Hauk ti to nikdy nevyčítal.“
„To nepomáhá. Pořád se cítím jako osel. Brrr… proč jsem nikdy nesklapl?“
Fain si těžce povzdechl. „To je v pohodě, Darlingu. Nero má pravdu. Kdyby se Dancer skutečně zlobil, nedýchal bys. Pokud tě má rád, tak skousne za pochodu spoustu věcí.“ Podíval se na Sumi a pokračoval v rozhovoru. „Nicméně, i když Keris nikdy nebyl bratrem roku, nebyl nikdy tak špatný, jako poté, co ho Dariana dohnala k závislosti na experimentálních lécích. Ty v něm probudily to nejhorší.“
Vzpomínala, že o tom Dancer a Darice mluvili. „Co přesně mu dávala?“
Oči mu potemněly smutkem. „Stejně jako Dancer byl posedlý Zuřivostí. Ačkoliv, jeho přicházela a odcházela. Pravděpodobně proto, že byl bipolární. Keris a Dari spolu do sjednocení nespali, takže netušila, do čeho se dostává, dokud nebylo příliš pozdě.“
„Dancer říkal, že to nemění nic na jeho osobnosti, kromě toho, že je přehnaně ochranitelský… ne?“
Fain si odfrkl. „Jo, a dokud ti věří, tak to není vůbec problém.“
Probudil se v ní strach, jak se snažila nemyslet na Alvinovu zuřivost. „Co tím myslíš?“
Výraz ve Fainově tváři byl plný chladu a bolesti. „Dariana nebyla mému bratru věrná. Lhala při sjednocení, a pokud jsi posedlý Zuřivostí, jsou tvé smysly vytříbenější než obvykle.“
„To znamená?“
„Keris poznal, když spala s někým jiným, a to v něm probudilo příšerný vztek.“
Sumi si zakryla ústa rukou, když skrz ni projela hrůza. Ubohý Keris. Nebylo divu, že to Faina tak ničilo. Byla to jediná věc, se kterou se dokázal ztotožnit. „Tak proč ho nepřestala podvádět?“
Fain, s pohledem plným bolesti, zatočil s Omiřiným prstenem. „Nevím, Sumi. Nikdy jsemnevěru nechápal. Ale chápu, proč to Kerise dovádělo k šílenství. Vyděšená tím, že by ji za to mohl zabít, mu Dariana začala do jídla přidávat různě věci, které ho měly udržet v klidu a měly snížit jeho hladiny adrenalinu, vasopressinu a testosteronu. To proto s ním nikdy nepočala dítě, dokud byl živ. Kvůli drogám byl příliš neschopný. Většinou nebyl schopen erence.“
Nero se ostře nadechl.
Sumi se na něj zamračila. „Co je?“
Nero sebou trhl. „Promiň. Nehlídaná reakce. Nechceš mít v rukou sexuálně frustrovaného Andarioňana.“
„Proč?“
Fain se zle rozesmál. „Probouzí to v nás zuřivé šílenství. Poté, co projdeme pubertou, potřebujeme pravidelné fyzické uvolnění.“
„Což je důvod, proč tak skvěle zvládají ruční práce,“ dodal Darling se smíchem.
Fain po něm mrsknul ovladačem.
„No co?“ Zeptal se Darling nevinně, když ovladač odrazil k zemi. „Všichni známe ty příběhy.“
„Sklapni, člověče.“
Caillen, který měl zjevně tolik pudu sebezáchovy jako Darice, se podíval na Faina. „Takže se ptám. Může Andarioňana posednout Zuřivost vůči jeho ruce?“
Fain ho přetáhl polštářem, a ozvala se rána, jako kdyby zlomil kost. „Ne. Kreténe. Grrr! Lidé! Hnusíte mě.“
„Au!“ Caillen si přitiskl ruku k tělu. „Sakra, Faine. Co sakra je v tom polštáři? Kámen?“
„Ha, ha.“
A zatímco se dohadovali, Sumi utichla a přemýšlela nad tím, co jí bylo řečeno. „Takže Dancer pro mě nepředstavuje nebezpečí, že ne?“
Nero na ni zamlaskal zazykem. „Nech ten strach plavat, Sumi. Hauk není Avin ani Darnell. Jak už Fain řekl, pokud nebudeš podvádět – což vím, že nebudeš – užiješ si s ním dlouhé, šťastné manželství. Je to vážně tak prosté. Andarioňané si cenní svých žen, jako málokterá rasa. Jejich muži jsou až děsivě loajální a rozdavační.“
Zamračila se při jménech jejích bývalých přítelů, i když o nich neřekla ani slůvko. Takže existoval jen jediný způsob, jak to Nero mohl vědět. „Jsi Trisani?“ Byla to téměř vyhynulá rasa proslulá svými psychickými schopnostmi. Kvůli nim však byla většina zotročena či zavražděna těmi, kdo se jejich moci báli či po ní toužili.
Přikývl.
„Takže víš o Kerisově čipu?“
„Je mi líto. Moje moc tak nefunguje. Je tu příliš proměnných. Ale pokud najdeme vodítko mezi Darianou a čipem, bude to pro ni znamenat trest smrti. Nejde teď jen o Andarioňanské zákony, ale neexistuje jediný člen Sentelly, který by nechtěl chytit a roztrhat každého, kdo by se pokusil něco implantovat do Hauka.“
Fain, Caillen i Darling zvedlis vé pití, aby vzdali hold jeho slvovům.
„Má slova, drey,“ řekl Darling. „Bude jen potřeba se dohodnout, kdo z nás má právo na smrtící ránu.“

***

Když Sumi vyrazila zpátky do Dancerovy ložnice, Fain ji následoval do obýváku a chytil ji. Zvědavě povytáhla obočí. „Děje se něco?“
Pohledem sklouzla k malíčku, na kterém měl Omiřin prsten. „Nechtěl jsem se ptát kolem ostatních, a nebyl jsem si jistý, kdy tě zase zastihnu samotnou, ale…“
„Chceš se zeptat na Omiru?“
Přikývl. A pak vyhrkl: „Nesnažím se ji sledovat, ani kontrolovat. Řekl jsem jí, že to neudělám, a taky ne. Jen… ty jsi tady. Jen… jsem chtěl vědět, zda je konečně šťastná. Jestli našla někoho, koho miluje.“
Ta upřímná slova v kombinaci s upřímnou láskou v jeho tváří, z ní vyždímaly vzlyk. Čert tě vem, Omiro. Jak mohla její sestra ublížit někomu, kdo ji tak moc miloval? I poté, co mu její sestra provedla, mu na ní záleželo. Na co Omira myslela?
V očích se mu objevily slzy, když spatřil ty její. „Ne, Sumi… je v pořádku, že jo?“
Nedokázala se dívat ani na něj ani na tu sladkou, zoufalou, dětskou naději. Jak mu mohla říct, co Omira udělala? Nedokázala přijít na to, jak mu to vysvětlit.
Zmohla se jen na zavrtění hlavou.
„Prosím, neříkej, že je mrtvá.“
Přitiskla si ke rtům hřbet ruky, i když další vzlyk byl stejně hlasitý. „Je mi to líto, Faine.“
Přitáhl ji k sobě a objal, zatímco plakala. Cítila na krku horké slzy, jak propustil svůj vlastní zmučený smutek. „Trpěla?“
„Ne. Zemřela ve spánku.“ Alespoň to jí řekl lékař. A ona mu ráda věřila.
Zpevnil objetí, jak se mu třásla ramena. Hladila ho po zádech a přála si, aby mu mohla ulehčit, i když věděla, že je to nemožné. Tomuhle typu bolesti nepomohlonic, a každý, kdo tvrdil, že čas otupí ztrátu milovaného, byl idiot. Dokonce i teď by prodala svou duši, aby získala sestru zpátky. I kdyby jen proto, aby ji praštila za to, jak byla sobecká ah loupá.
Nebyla si jistá, jak dlouho tak stáli. Ale Fain se nakonec odtáhl. Otřel si slzy a potom i ty její. „Co se stalo s dítětem? Byl to chlapeček nebo holčička?“
Sumi sebou trhla, když si vzpomněla, jak Omira ukončila své těhotenství. V té době si myslela, že to bude Andarioňanské monstrum, ale teď byla poučená. „Přišla o něj,“ zašeptala, protože mu nechtěla ještě víc ublížit.
Objal sám sebe, než si odkašlal. „Vím, že mě asi nenávidíš, Sumi, ale přísahám ke všem bohům všech planet, že jsem jí nikdy nechtěl nijak ublížit.“
„Já vím.“ Pohladila ho po rukou. „Dancer mi řekl, že tě podvedla.“
Trhl sebou a přikývl. „Nereagoval jsem na to moc dobře. Asi bych to zvládl líp, kdybych to alespoň čekal. Ale přišlo to jako z čistého nebe. Dokud jsem ji nechytil, neměl jsem tušení, že spí s lidským mužem.“
„Nezabils ji, Faine. Ani ji nezbil. Jak zlé to mohlo být?“
Fain uhnul pohledem. „Slova jsou tvrdší než rány.“
V tom měl pravdu. Ačkoliv ze svých zkušeností by radši přijala nadávky, než vymknutou čelist.
Olízla si rty a pokusila se pustit minulost. Nechtěla dovolit, aby to zastínilo to, co ji čekalo. „Je mi líto, že Omira nebyla ženou, jakou sis  zasloužil, Faine. A je mi vážně líto, že tě její hořkost v mých očích srazila. Ale hlavně jsem ráda, že jsem tě nezabila, jako to po mě Kyr chtěl.“
Povytáhl na ni obočí. „Vážně?“
„Byl jsi mrkví, kterou přede mnou mával, abych šla po Dancerovi.“ Hravě ho plácla do paže. „Ha! Teď se to proti němu obrátilo.“
Odfrkl si. „Nejsi normální, když v tom vidíš humor.“
„Jo, se svou podivností jsem se už dávno smířila.“
Zavrtěl hlavou a vzal ji za ruku. „Jsem rád, že mám svou sestru zpátky, Sumi. Chybělas mi.“
„Ty mětaky,“ řekla s dalším vzlykem. „Víc, než bys tušil.“
Pevně ji objal. „Jsem tady a už tě nikdy neopustím.“
Horškosladce se zasmála, když viděla, jak obvaz na jeho ruce ladí k tomu jejímu. „Ach ano. Zapomněla jsem, že jsme dnes byli oba adoptováni. Jsi teď ze zákona můj bratr.“
„To teda. A asi bych ti měl říct, že dle Andarioňanské tradice musím spát ve stejné místnosti jako ty, když jsou v domě muži, se kterými nejsi zpřízněna.“
Z obličeje jí zmizela veškerá krev. „Cože?“
Rozesmál se. „Ten výraz je k nezaplacení. Ale neboj. Dancer by mi nakopal zadek, kdybych vkročil do jeho ložnice. A i když jsem větší, on je zlější… a při rvaní kouše.“
Protočila oči. „Ne, nekouše. Viděla jsem ho bojovat.“
„Ne se mnou. Mě pořádně kouše.“ Zvedl ruku. „Vidíš?“
„Ach můj bože,“ vydechla. Vážně měl na předloktí několik jizev po kousnutí. „Proč tě kousnul?“
„Vždyť jsem ti to říkal. Je zlý.“
Načechrala mu copánky. „Nejsem hloupá. Moc tě miluje.“
„No, raději bych, kdyby mě miloval trochu míň. Nebo kdyby si našel jinou žvýkací hračku.“ Lehce ji stiskl. „A když už o něm mluvíme, měla by ses vrátit, než se probudí. Při mém štěstí se vyřítí nahý ze svého pokoje, aby tě našel, a všechny nás oslepí.“
Otřela svůj nos o jeho. „Dobrou noc, Faine.“ Ale když odcházela, viděla, jak mu tvář znovu potemněla smutkem. A v koutku mysli zůstával strach, že je s Dancerem potká stejný osud jako Faina a Omiru.
Jak by mohli být štastní, když byli tak rozdílní? Když je tolik lidí chtělo zabít? A jak došla do chodby, pohledem sjela k portrétu prvního Dancera. Zdálo se, jako by držel tajemství stejně jako svůj meč. Tajemství, které by je všechny mohlo zničit.

Pokusila se na to nemyslet, jak zamířila zpátky k Dancerovi, a doufala a modlila se, co to jen šlo, aby kvůli ní nezemřel.

26 komentářů:

  1. Moc a moc děkuji za další překlad a korekturu. Moc se těším na další kapitolu.

    OdpovědětVymazat
  2. Srdečná vďaka za preklad i korektúru... :-);-)

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji moc za překlad.Petra

    OdpovědětVymazat
  4. Díky moc za překlad a korekci! :) ❤

    OdpovědětVymazat
  5. Miluju vás, jste nejlepší. Děkuju mokrát za skvělý překlad i korekturu a hlavně za váš čas. Meduska

    OdpovědětVymazat
  6. veľká vďaka za skvelé pokračovanie :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ďakujem za ďalšiu kapitolu :)

    OdpovědětVymazat
  8. Super !!! Děkuji mnohokrát za překlad a korekci další kapitoly !!!

    OdpovědětVymazat
  9. Knihomolka.36528. února 2016 14:39

    Díky za pokračování :)

    OdpovědětVymazat
  10. Velmi pekne dakujem za dalsiu vybornu kapitolu a preklad.

    OdpovědětVymazat
  11. Moc děkuju za další kapitolu. Tahle knížka je vzduch pro mou psychickou stabilitu.

    OdpovědětVymazat
  12. Dancer mi uz chybal....mam rada, ked su vsetci pokope. Dufam, ze nakopu Dariane ... Dakujem za kapitolu. VV

    OdpovědětVymazat
  13. Děkuji za projasnèní dne.

    OdpovědětVymazat
  14. Moc moc děkuji za další kapitolku :)

    OdpovědětVymazat
  15. Velice děkuji za další kapitolu :D

    OdpovědětVymazat
  16. Dakujem za pokracovanie. GabiM

    OdpovědětVymazat
  17. Ďakujem za preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  18. ďakujem a už sa teším na ďalšiu kapitolu...

    OdpovědětVymazat