pondělí 18. dubna 2016

Příběh za příběhem (Zrozen z noci)

Autor vám vždy bude tvrdit, že každá kniha, kterou kdy napsal, že něčím zvláštní. Že všechny mají v jejich srdcích své vybrané místo. Je to velmi pravdivé, ale některé z nich jsou velmi drahocenné.


Pro mě je jednou z nich tato kniha. Nykyrian a Syn byli vlastně kamarády mého dětství. Jako dítě jsem otáčela židle vzhůru nohama a předstírala, že letím vesmírem se svými nejlepšími přáteli po boku. Vím, že to zní hloupě, ale byla jsem jimi posedlá. Zbožňovala jsem je.

V průběhu let jsem napsala o spoustě dobrodružství, a když jsem byla na vysoké, rozhodla jsem se sepsat svůj první „skutečný“ román, který jsem se chystala předložit nakladatelstvím. A neexistoval nikdo jiný, o kom bych psala raději.

Zrozen z noci jsem psala celý rok, a ano, bylo to zábavné. Kdokoliv kdy něco zkoušel psát, ví, jak je to nevyzpytatelné. Během vánoc 1986 jsem si sedla k poznámkám a snažila se dešifrovat svůj příšerný rukopis. Samozřejmě, že jsem neměla psací stroj a snažila se najít někoho, kdo by mi ho půjčil.

A stejně jako při jiných příležitostech, mě zachránil můj starší bratr, když mi půjčil jeden od jeho spolubydlícího. Každou volnou chvilku, kdy jsem nebyla v práci, jsem psala svůj rukopis. A když jsem byla hotová, přišel za mnou můj bratr, a do dneška si pamatuji úsměv na jeho tváři, když řekl: „Vím, že je to vítěz, zlato. Nemůžu se dočkat, až si ji přečtu.“

O několik dní později můj bratr zemřel a já neměla srdce na to, abych rukopis někam poslala. Téměř tři roky jsem hledala odvahu znovu usilovat o své psaní, odvahu, kterou dlužím dvěma velmi zvláštním lidem. Dianě Porter Hillockové – mé nejlepší kamarádce od střední, a mému muži, Kenovi. Nebýt jich, nejsem si jistá, že bych ještě někdy psala. Vím, že kdyby mi Ken nekoupil psací stroj Brother Wordprocessor (nemohli jsme si dovolit počítač), rozhodně bych dnes nepsala. Nikdy těm dvěma nedokážu dostatečně poděkovat za to, co mi dali. Za tu lásku, podporu a přátelství, které mi můj manžel nadále poskytuje každý den – rozhodně si ho nezasloužím. A doufám, že má každý ve svém životě někoho, jako je můj Ken, protože nevím, co bych bez něj dělala.

Zrozen z noci bylo odkoupeno v roce 1992, ale publikováno bylo až 1996. Za tím se skrývá dlouhý příběh a možná vám jej jednoho dne řeknu. A byla to také jediná kniha, kterou jsem publikovala až do roku 1999. Další dlouhý příběh.

Byl to jeden ze tří románů, které jsem kdy vytiskla, a díky St. Martinovi jsou všechny v oběhu. Děkuji SMP, Monuqie, Matthewovi, Sally a Jen za to, že mi dali šanci se vyzvednout, a zbytku týmu, který pracuje ve dne i v noci, aby se knihy dostaly do obchodů. Nemohla bych si přát lepší kolektiv.
Ti, kdo z vás četli či vlastní originální verzi Zrozen z Noci si určitě všimnuli rozdílu ve velikostech. V nové verzi jsem byla schopná navrátit původní scény, které byly editovány, protože byly považovány v té době za příliš brutální. A protože původní knihy Ligy byly vydávány různými vydavateli, musela jsem je rozdělit, změnit jména a ostatní věci, aby se nezdálo, že jsou to série. To je však za námi a odteď se knihy čtou postupně jako série, kterou měly také být.

Doufám, že si užijete dobrodružství z Ichidianského vesmíru. Je to místo, ve kterém jsem vyrůstala a putovala ulicemi s vrahy, zloději a lovci lidí. Jo, byla jsem vážně zvláštní dítě, cha. A doufám, že se vrátíte pro nové vydání Zrozen z Ohně.


Sherrilyn Kenyon

7 komentářů:

  1. Děkuji za tento výpis, je neuvěřitelné, když to člověk čte, jké osudy se za psaním skrývají!!

    OdpovědětVymazat
  2. Dakujem. Naozaj zaujimave pozadie Ligy. GabiM

    OdpovědětVymazat
  3. Dekuji, moc rada jsem si pocetla o tom,jak tahle uzasna serie vznikla. Prestoze jsem se k ni dostala az ve veku kolem tricitky, tak jsem se na tento svet tesila jako male dite a s kazdym dilem ho milovala vic a vic.

    OdpovědětVymazat
  4. Dakujem za ďaľšie informácie a zaujímavosti :)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc zajímavé vyprávění. Člověk ani netuší, jaké mohou být kolem knihy starosti. Díky moc.

    OdpovědětVymazat
  6. Veľmi zaujímavé čítanie. ďakujem za preklad. :)

    OdpovědětVymazat