pondělí 11. dubna 2016

Sherri o Lize

Kolik dílů bude Liga mít?
Liga je nejen první sérií, kterou jsem začala psát v osmi letech, ale také je tou, která započala mou kariéru. Stejně jako u Temných lovců chci, aby to byla nekonečná série. Nemám žádný stanovený počet.



Proč jsou Zrozen z Ledu a Oheň a led zasazeni do budoucnosti? Proč jste se s Zrozen ze Stínů vrátila v čase?
První tři romány jsem publikovala na počátku roku 1990, a byly jimi Zrozen z noci, Zrozen z ohně a Zrozen z Ledu (V souboru povídek Paradise City). Bohužel jsem je prodala třem různým vydavatelům. V důsledku smluvních ujednání jsem je musela rozsekat a udělat z nich tři samostatné knihy a kus z nich vyškrtnout. Musela jsem změnit jména postav, všechny podmínky „Ligy“ a změnit časovou osu, aby se zdálo, že to nemá být série a nic je nespojuje. Jakmile se z mojich Temných lovců stal takový hit hned poté, co vyšli, fanoušci začali prosit, aby byla Liga znovu zveřejněna, a to zejména proto, že starší kopie se prodávali za tisíce dolarů na eBay. Naštěstí se mi podařilo získat zpět práva od původních vydavatelů a nabídla jsem sérií svému vydavateli Temných lovců. Když St. Martin koupil mé tři knihy a publikoval je, byla jsem schopná skrz ně projít a všechny přepsat. Znovu jsem z nich udělala soudržnou sérii. Nemluvě o tom, že jsem je psala sotva ve dvaceti letech (Zrozen z noci jsem dopsala ve dvaceti a prodala ve dvaceti třech), a ráda si myslím, že jsem své schopnosti během let zlepšila. Alespoň to si v noci namlouvám J. V Zrozen noci i Zrozen z ohně došlo k velkým změnám, a Zrozen z ledu byl vyčleněn a kompletně přepsán tak, aby seděl s prvními dvěma romány. Jde teď o zcela jinou knihu, než byla původní verze od Paradise City. Když jsem se začala se sérií znovu zaobírat, představila jsem si, jak bude vypadat první část: Povstání Nemesise (Nykyrian, Syn, Hauk, Darling, Caillen, Nero, atd.), kde Sentella bude bojovat s Ligou, a poté jsem chtěla druhou část začít o třicet let později s názvem Nemesisův odkaz, kde budou ukázány životy dětí poté, co už válka dávno skončila a vše se usadilo do „nového řádu“. A když jsem nedokázala vydavatele přesvědčit, aby dál vydával Povstání Nemesise (ty dvě vydavatelství měly kdysi takový divný nápad, že skončí s prodejem a nechtěli to nikomu přenechat), přesunula jsem se na knihy o Adronovi a Devynovi – obě se prodaly. Poté ale došlo k odkupu obou vydavatelství a mé série byly zrušeny. Adron měl být původně plnohodnotným románem, ale byl sražen na povídku, kterou najdete v souboru Jiné světy. Ve vydavatelském průmyslu jsou zajímavá zvířata. Takže tohle je záhada toho, proč jsem skočila napřed v čase od Povstání Nemesise k Nemesisovu odkazu. Snažím se držet časové linie, ale bohužel to vždy není možné. Vydavatelé nás rádi udržují ve střehu J. A abych odpověděla hned na další otázku, ne, nemusíte ty knihy číst popořadě, abyste jim porozuměli. Píšu každou knihu samostatně tak, aby až ji někdo zvedne, nebyl nikde ztracený.



Bude mít Chayden vlastní knihu?
Pokud neumře. V případě Psycho Králíčka je to docela oprávněný strach. Smířte se s tím. Nikdy nevíme, co udělá.


A Nero svou knihu mít bude?

Doufám. Pokud ho nezabijí… dělám si srandu. Míříme tam. Mějte oči na stopkách při dalších pár knihách.

4 komentáře:

  1. Dakujem za zaujimave informacie. GabiM

    OdpovědětVymazat
  2. díky moc za objasnění

    OdpovědětVymazat
  3. Srdečná vďaka, že nám i takto pomáhaš sa zorientovať, niekedy je to so Sherrilyn obtiažne :D:D:D

    OdpovědětVymazat
  4. děkuji , za info :D

    OdpovědětVymazat