pátek 1. dubna 2016

Zrozen ze zuřivosti - Kapitola 29 2/2



Přemohly ji emoce, jak shlížela na malinkého novorozence. A i když si užívala to, jak držela Zarinu, tohle bylo zcela jiné. Pohlédla na dítě v Tureho náruči. „Vážně je od sebe dělá jen pár měsíců?“
Zarya přikývla. „Ano.“
„Nikdy jsem si neuvědomila, jak děti rychle rostou.“
„Neuvěřitelně rychle,“ řekl Maris, když se k nim připojil s dítětem, které předtím držel Ture. „Tohle je náš syn, Terek. Je mu pět měsíců… je jen o pár týdnů starší než Zarina.“
Terek vypadal velmi vážně, jak si žvýkal pěst. Obličeji dominovaly velké, tmavé oči.

„Je krásný, Mari. Vím, že jsi na něj pyšný.“ Slzy jí zaplnily oči, když shlédla na Cezara a poté se podívala na všechny ostatní děti v místnosti. Zvláště na Lillyu. Poprvé chápala Thiinu bolest. Proč pro ni bylo tak těžké s nimi být. Takový… takový by měl být život. Rodina, která vás bude chránit. Matky a otcové, kteří by se proplazili samotným peklem, jen aby své děti ochránilipřed jakýmkoliv nepřítelem.
To nikdy nepoznala. A Thia prakticky dospěla dřív, než tohle našla.
A Kalea…
Byla tam sama. Nikdo ji nechoval a nemiloval. Nikdo ji nechránil.
Unikly jí vzlyky, jak myslela na svou dceru v rukou lidí, kteří se o ni vůbec nezajímali. Lidí, kteří by ji neváhali zranit, jakkoliv by toho byli schopni.
Podala Cezara zpátky jeho matce, než utekla z místnosti, aby našla útočiště před bolestí ve svém srdci. Tohle bylo vše, po čem v životě toužila.
Bezpečnost. Láska. Místo, kam by mohla vzít svou dceru, kde by byli lidí, kteří by ji hýčkali stejně jako Sumi.
Tajednou za sebou vycítila Dancera. Objal ji a pevně stiskl, zatímco ze sebe dostávala veškerou bolest, kterou uzátkovala uvnitř.
***
Zarya se rozhlédla, zmatená tím, co se právě stalo. „Řekla jsem něco špatně?“
Syn smutně zavrtěl hlavou. „Sumi má dceru ve vazbě Ligy, kterou se snažíme najít a zachránit.“
Maris sebou trhnul, než Tereka pevněji objal. „Na to jsem ani nepomyslel.“
Syn ho poplácal po zádech. „To nikdo z nás. Jsme na své děti hrdí a rádi je předvádíme.“
„To ano, ale pokud bychom s nimi nemohli být…“ Zarya zadusila vlastní vzlyk. „Nechtěla jsem jí ublížit. Je mi to tak líto.“
Syn přejel po všech pohledem. Nesčetněkrát šli do války s jediným cílem. A zřídkakdy byli tak sjednoceni, jako když se jednalo o jejich rodiny. „Dostaneme její dítě zpátky.“
Maris přikývl. „Saf má pořád nějaké kontakty. Je na čase, abychom využili veškeré laskavosti.“
„To už jsme udělali,“ řekl Syn s neutěšitelným povzdechem, „ale zatím jsme nic nezjistili.“
Maris si odfrkl. „Ty máš kontakty, to ano. Ale je na čase ukázat, kam až dosáhne má pokrevní rodina.“

***

Hauk Sumi objímal, dokud se konečně zhluboka nenadechla.
„Je mi tak líto, že jsem tě ztrapnila.
Chytil ji za bradu, aby se mohla setkat s jeho upřímným pohledem. S touhou ji uklidnit, jí slíbal slzy. „Neztrapnila jsi mě, mia. Brzy si naše dcera bude hrát vedle těch dětí. A bude tou nejrozmazlenější holčičkou, jaká se kdy narodila. Nepozná nic jiného než naši lásku. To tii přísahám.“
Naše dcera?“ Ozvala se zčista jasna jeho babička.
Ohlédl se přes rameno na svou babičku a sestřenici. „Sumi se rozhodla, že mi prokáže čest otcovství, až její dceru najdeme.“
Usmála se na Sumi. „Takže budu mít další pravnučku k rozmazlování? Jak úžasné! Tak jdeme na ten trénink, abychom mohli zpevnit tvou rodinu, Dancere. Chci tě vidět usazeného se ženou, která je hodna tvého srdce, a nic není drahocennější, než další dítě, které bych mohla milovat a kazit.“
Hauk kývnul, vděčný, že je jeho babička tak hodná a chápající. Nicméně, s jeho matkou to bude zcela jiné. Vzhledem k její tradičnosti mu nikdy neodpustí to, že se dal dohromady s člověkem. A pochyboval, že se na Kaleu někdy jen podívá.
Ne, že by na tom záleželo. Se Sumi ji budou milovat tak, že jí nikdy nebude chybět láska babičky.
Shahara a Desideria se k nim připojily.
„Rušíme?“
Sumi se pokusila zarazit slzy z jejich laskavosti. „Promiňte. Já-“
„Pšššt,“ řekla Shahara. „Neomlouvej se. Všichni to chápeme a je nám líto, že jsme ti ublížili.“
Sumi si ji přitáhla do objetí. „Bože, jen to ne. Všichni jste ke mně tak úžasní, že je to nejspíš proto tak těžké. Nejsem na to zvyklá.“
Desideria se zasmála. „Věř mi, ten pocit známe. Moje starší sestra se pokusila zabít mě i mého manžela, než jsme se vzali.“
„Cože?“ Zeptala se Sumi bez dechu.
Shahara přikývla. „To až poté, co se na ně pokusila shodit vraždu. Díky tomu si začneš cenit vlastní rodiny, co?“
„Bohužel… jo.“
Shahara ji vzala za ruku a poplácala po rameni. „Jen si pamatuj, že rodina není vždy dokonalá. Je jen dokonale naše.“ A pak ji zavedla do posilovny, která byla na konci chodby. Jen Fain zůstal pozadu.
Sumi si nebyla jistá, co očekávat, vzhledem k extravaganci zbytku domu. A tělocvična ji rozhodně nezklamala. Což dávalo smysl vzhledem k Dancerově postavě. Pravděpodobně tu trávil víc času než kdekoliv jinde.
V této chvíli byla místnost vzdušná a otevřená jako skleník, ale všude byly monitory. Byly tam tři samostatné bojové oblasti. Na dvou byly žíněnky a na jedné jen podlaha. Ve stojanech, kter lemovaly celou stěnu, byla každý zbraň o které kdy slyšela či ji viděla. V jednom rohu byla střelnice. Vedle lukostřelbu, která byla obohacena vrhacími zbraněmi. Byly tam různé typy boxovacích pytlů, figurín a menších pytlů…
Nebyla schopná to ani všechno zaregistrovat.
Sumi na něj mdle pohlédla. „Existuje nějaký kus vybavení, který bys nevlastnil?“
„Jak myslíš, že se udržuju tak sexy?“ Mrknul na ni.
Zasmála se jeho škádlivému tónu. Přesto, měl pravdu. Ten chlap byl žhavý. A snadno si ho dokázala představit, jak tady trénuje s jeho přáteli.
„Využijeme imitaci arény,“ řekla Fadima a začala se svlékat, aby odhalila cvičební úbbor. „Neboli kruh, jak je lépe známa.“ Popadla dlouhou hůl a zamířila k zmíněné bojové oblasti.
Sumi se svlékla do svého úboru Ligy. Dancer jí podal hůl podobné té, kterou držela jeho sestřenka. Jakmile se pro ni natáhla, připojil se k nim Fain.
„Palivo k boji,“ řekl a podal jí slaný muffin.
„Děkuju.“ Usmála se a vzala si pečivo z jeho ruky a jedla jej, zatímco jí Dancer s jeho sestřenkou vysvětlovali pravidla nadcházejícího souboje.
Což v kostce obsahovalo jen to, že má zabít svého protivníka se ctí.
„Nikdy Darianu nesmíš udeřit do zad,“ varovala ji Fadima. „Pokud tak učiníš, rozhodčí ti ublíží.“
Vykulila oči. „Jak?“
„To se bude odvíjet od toho, jak moc a kam ji praštíš. Může se jednat o malou penaltu, kde ti jen svážou jednu končetinu, nebo větší, která bude mít za následek bodnutí.“ Fadima holí ilustrovala, kde by ji na zadní straně nohou mohli seknout.
Jo, super. Sumi se tyhle pravidla nelíbily. Andarioňané si vážně jen tak nehráli.
„Nechtěný úder,“ pokračovala Fadima, „jako když se třebas bude otáčet, se nepočítá.“ Udeřila ji do ramene. Poté podala další tyč Dancerovi. „Pojďme jí to ukázat, bratránku.“
Sumi se téměř zadusila muffinem, když se do sebe ti dva pustili, jako kdyby bojovali v Ligy aréně smrti či Andarioňanském kruhu, kde šlo o titul. Fain jí podal vodu, zatímco je okouzleně sledovala.
Fadima zaútočila na Dancerovu hlavu ranou, která by byla smrtelná, kdyby se trefila.
Naštěstí ji vykryl a uhnul.
„Cokoliv čelního je povoleno,“ vysvětlovala. „Pravidlem je, že náš soupeř musí vidět ránu přicházet buď přímo, nebo alespoň periferně. To jsou rány, co se počítají.“
Zvedla hůl do vodorovné polohy. „Takhle si zažádáš o krátkou pauzu, pokud budeš zraněna, nebo budeš potřebovat chytit dech. Získáš tak tři minuty.“
Jak ustoupila, Dancer naznačil úder do ramene. Pohlédl na Sumi. „Pokud ji udeřít, jakmile požádá o přestávku, budeš muset odevzdat svou zbraň.“
Přešel Fadimě do zad. „Musíš se vyhnout jakékoliv snaze ji udeřit, když bude odvrácena.“
Sumi spolkla své jídlo. „Stejně bych na ni takhle nezaútočila.“
„To ano, ale…“
„Dariana je mrcha, co podvádí,“ dokončila Fadima za Dancera. „Musíš mít své údery i temperament pod kontrolou, a to po celou dobu, aby tě nevyprovokovala v udělání něčeho, co by se mylně počítalo za faul.“
„Ach, chápu.“ Sumi si olízla prsty, než se přesunula k Dancerovi, aby si od něj vzala hůl. „Zkusíme to.“
Hauk ustoupil, i když to bylo to poslední, po čem toužil. Všechny instinkty v něm chtěly Sumi chránit. Ta potřeba byla jako trýznivá volest.
Ale k Sumině cti, byla neuvěřitelnou bojovnicí. Vyšla Fadimě vstříc v každém útoku. Její otočky byly bezchybné a do úderů vkládala sílu.
„Sakra!“ Řekla a usskočila poté, co Fadimu trefila do boku. „Vy Andarioňané jste tvrdí. To jste se narodili s holí v ruce?“
Fadima se zasmála a pohlédla na Hauka. „Za mé schopnosti můžeš vinit jedině svého samce. Vždy mě vyprovokovával. Musela jsem se naučit ho porazit, jinak bych byla samá modřina.“
Hauk si odfrkl. „Z tvého jazyka splývají samé lži, sestřenko. Byl jsem nevinnou obětí. Ležel jsem, na podlaze, úplně v klidu, a ona se na mě rozběhla, přetočila mě a přišpendlila k zemi.“
„To jsem dělala,“ připustila Fadima s úsměvem.
„A nezapomeňme na to,“ dodal Fain, „kolikrát jsme si hráli s míčem a ona se zničeho nic objevila a srazila nás k zemi.“
„A to až poté, co nás nakopala do koulí.“
Fadima se zasmála. „Jak jsem řekla, odpouštím ti, že jsi o mě mluvil špatně, bratránku.“ Pohlédla na Sumi. „Ale nikdy jsem v boji neporazila Faina. Až dokud se neobjevilo Železné Kladivo, tak byl v historii Andarioňanů nejmladším držitelem titulu Kruhu. Za celou svou kariéru jedinkrát neprohrál.“
„Železné Kladivo?“ Zeptala se Sumi se zamračením.
„Železné Kladivo je legendární andarioňanský válečník, který bojuje v aréně pro peníze,“ vysvětlila Fadima. „Přes pár lety šel do důchodu, neporažený ve všech třech váhových kategoriích i dvou ligových divizích.“
Dancer ukázal bradou na svého bratra. „V mládí byl Fain stejně slavný jako on. Byl jedním z nejoslavovanějších válečníků Kruhu ze své generace, a stal by se nepoženým šampionem všech tří titulů, kdyby si nev…“ jeho hlas se vytratil.
„Kdyby si nevzal mou sestru.“ Z toho jí bylo ještě hůř. Omira Faina stála tolik.
Fadima zvedla hůl ve znamení pauzy.
Sumi se okamžitě zastavila.
Ztěžka dýchala, když na Dancera uznale pohlédla. „Tvá žena je velmi dobře vyškolena.“ Hodila hůl Shahaře. „Dám ti šanci to s ní skusit, abych věděla, co si myslíš.“
Sumi si myslela, že je připravena, než se do ní Shahara pustila. Vrhnula se na ni jako deset psychopatických ozbrojených šílenců. Za méně než minutu ji dostala na záda.
Hauk zavrčel, když viděl, jak Sumi padá.
Fain ho chytil. „Je to trénink, drey. Je to nezbytné.“
To věděl, ale přesto…
Sumi vyskočila na nohy s ohromeným výrazem ve tváři. „Jak jsi to udělala? To bylo neuvěřitelné! Nauč mě to!“
„A mě,“ řekla Fadima, než si vzala další hůl. „Nikdy jsem nikoho neviděla se takhle pohybovat.“
„To proto, že jste obě vysoké. I když jsem na člověka také vysoká, šla jsem proti mnohým Phrixianům, Andarioňanům, Partiniům a ostatním obrovským rasám, oproti kterým jsem trpaslík.“ Kývnula na Desideriu. „Ona je v těhle pohybech ještě lepší enž já. Viděla jsem, jak srazila k zemi Caillena, a s tím jsem měla problém i já. Můj bratr je velmi zkušený.“
Desideria si odfrkla. „Nemyslím si, že by šlo o tohle, Shay.“
„Co tím myslíš?“
„Vážně podceňuješ, jak moc se tě tvůj bratr bojí. V dětství jsi mu až mockrát hrozila, že z něj uděláš holku.“
„Hmmm… škoda, že jsem nedokázala zabránit tomu, aby se z něj stal nevychovaný tourah.“
Desideria se zasmála.
„Ale bohužel, s holemi bojovat nebudete.“ Hauk přešel ke zdi a sundal z ní cvičební meče. Podal jeden Sumi a druhý Shahaře.
Shahara zkřivila tvář. „Bojuju s nožem. S mečem mám základní dovednosti, ale nic světoborného.“
Desideria si ho od ní převzala. „Tohle je moje silná stránka. Qillaq znamená držitel meče.“
Sumi shlédla na Desideřino velké břicho. I když neměla problém bojovat s Darianou, na které těhotenství ještě nebylo vidět, bojovat se ženou, která byla v posledním trimestru, bylo jiné. „Jen tak ze zvědavosti, kdy přesně máš termín?“
„Ještě mám pár týdnů.“
Sumi ustoupila. „Hmm, no… nemyslím si, že bychom tohle měly dělat.“
Desideria se tomu vysmála. „Jsem Qillaq. Moje prababička porodila při bitvě. Svou dceru někomu podala a poté se vrhnula na nepřátele na poli. Slibuju, že i když nejsem v té nejlepší kondici, tak mě ani Vashemu neublížíš.“
„Vashemu?“
„Synovi, kterého nosím. I on po tom toužím. Cítím, jak při pouhé vyhlídce boje kope.“
Sumi byla ohromena. „Pořád si tím nejsem jistá.“
To byla její poslední myšlenka, než se na ni Desideria vrhla. Její postoj i úhyby byly stejně bezchybné, jako byly Shahařiny pohyby s holí.
„Můj bože, nerada bych ti čelila, když bys nebyla těhotná.“
Desideria se zasmála. „Říkala jsem ti to. Ale…“ Ustoupila. „Jsem zadýchaná.“ Podala meč Fadimě. „A musím na záchod. Vashe mi tancuje na močáku.“
„Znám tu bolest. Všechny mé děti si z něj dělaly trampolínu.“ Fadima se obrátila na Sumi. „Potřebuješ taky odpočinek?“
„Můžu pokračovat.“
A zatímco bojovaly, Hauk si všimnul zvláštního pohledu jeho babičky.
Přesunul se, aby stál vedle ní. „Děje se něco, yayo?“
Několik minut nepromluvila. Poté se dotkla jeho ramene, v místě, kde ho jeho matka podrápala. „Řekni mi, Dancere. Čím sis zasloužil to, že tě tvá matka takhle potrestala?“
Chystal se odejít bez odpovědi, ale chytila ho za paži.
„Jsem stará, tana, a nebudu ti to zazlívat. Ale nikdo mi nikdy neřekl, co si udělal tak zlého, že bylo potřeba veřejného zjizvení.“
Hauk sebou trhl, když zabloudil v myšlenkách ke dni, který byl navždy vyřezán nejen do jeho těla, ale i do vzpomínek.
V osmnácti byl stejně tvrdohlavý jako Darice. Darianino smuteční období se blížilo ke konci a jeho matka plánovala jejich sjednocení.

***
„Neudělám to, matarra.“
Zavrčela mu do obličeje. „Uděláš.“
Hauk byl neoblomný. „Nemohu ji považovat za svou ženu.“
Po jeho odmítnutí jej udeřila hřbetem ruky. „Nikdo jiný tě nechce. Rozumíš? Jsi hnusný. Deformovaný. Neexistují žádné významné rody, co by se s tebou chtěly svázat. Ani za nic. A je to vdova tvého bratra.“
„Je to vražedkyně mého bratra.“
Tentokrát ho udeřila tak tvrdě, že mu uvolnila zuby. „Nikdy to neříkej nahlas!“
Stíral si krev ze rtů, zatímco na ni zíral. „Byl jsem tam, matarra. Viděl jsem, jak bral drogy, které mu sháněla. To proto zničila jeho tělo, které jsem domů přinesl, aby bylo uctěno.“
„Lžeš!“
„Proč bych lhal?“
„Aby ses ochránil.“
„Před čím? Ostudou? Ponížením? Na rozdíl od toho, co si ty i Dariana myslíte, jsem ho nezabil, matarra.“ Toužil jen po tom, aby jeho matka viděla pravdu. Chtěl, aby se na něj přestala dívat, jako by byl tím budižkničemu, co měl zemřít. „Keris byl příliš omámený na to, aby si uvědomoval, co dělá. Vzal si vlastní život. Přesekl lano a-“
S jekem ho napadla tak silně, že zakopl a padl. Chytila ho pod krkem, a než si uvědomil její úmysl, vyrvala mu maso z ramene. „Už nikdy neopakuj nikomu své lži, nebo se budeš moci v exilu připojit k té špíně milující lidi. Nemůžu uvěřit tomu, že mi bohové vzali toho jediného, skutečného syna, a zanechali mě tu s tebou. Při všem, co je mi svaté, si přeji, aby ses nikdy nevrátil.“
***
„Dancere?“
Trvalo mu minutu, než si uvědomil, že ho babička volá. Zamrkal, než na ni pohlédl. „Ano, yayo?“
„Proč tě potrestala?“
Zatlačil své emoce a dal jí to nejsnazší a nejméně bolestivé vysvětlení. „Protože jsem nechal svého bratra zemřít.“
Těžce vzdychla. „Vím, že je v tom víc. Jednoho dne, Dancere, doufám, že mi budeš věřit s pravdou.“
A jak odcházela, otevřely se dveře a odhalily velmi zachmuřeného Nykyriana a Syna. Sevřely se mu vnitřnosti při pomyšlení na to, co ty výrazy mohou znamenat.
„Co je?“
Syn pohlédl na Nykyriana, než odpověděl. „Je čas na naše oblíbené jak-moc-jsi-v-prdeli hlášení.“
„Ach, božínku,“ řekl Hauk suše. „Jako by můj den už tak nestál za starou bačkoru. Jak milé, že ho chcete ještě víc zkazit.“
„Jako vždy je mi potěšením.“
Hauk Syna ignoroval a obrátil se na Nyka, u kterého věděl, že mu odpoví na otázku. „Tak o co jde?“
„Máme mezi sebou zrádce. Chystáme se je najít a poté je zadusit vlastními vnitřnostmi. Ale než je najdeme,Kyr už ví, že ho Sumi zradila.“
Hauk mohl cítit, jak se mu obrací žaludek. „Cože?“

Syn přikývl. „Ale počkej, je toho víc. Zatím její dceři neublížil… Maris nás ujišťuje, že Kyr udělá vše, co bude v jeho silách, aby ji proti tobě a Sumi využil. Což je velmi Kyrovská povaha. Dokud si bude myslet, že je tu šance, aby vás díky ní dostal, bude v bezpečí. Ale nemáme moc času, než jeden z vás nebo všichni zemřete.“

18 komentářů:

  1. Moc dakujem za pokracovanie. Skvela kniha. A uzasny preklad.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc dakujem za pokracovanie. Skvela kniha. A uzasny preklad.

    OdpovědětVymazat
  3. Ďakujem za ďalšiu super kapitolu

    OdpovědětVymazat
  4. Moc děkuji za další kapitolu :D

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělé, děkuji moc za pokračování překladu:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Perfektní !!! Děkuji mnohokrát za překlad a korekci další kapitolky !!!

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji moc za překlad.Petra

    OdpovědětVymazat
  8. Veľká vdaka za perfektné pokračovanie :-) milujem to :-):-):-)

    OdpovědětVymazat
  9. Dakujem za pokracovanie. Táto séria je skvelá. GabiM

    OdpovědětVymazat
  10. Dakujem za kapitolu. Naozaj dufam, ze Darianu nakope. VV

    OdpovědětVymazat
  11. Díky za překlad ��

    OdpovědětVymazat
  12. To som zvedava kto je ten zradca ,Dakujem za dalsiu uzasnu kapitolku :)

    OdpovědětVymazat