čtvrtek 21. července 2016

Zrozen ze zuřivosti - Kapitola 36



Celý svět se s ní zatočil, když slyšela ta tři slova. „Nevyjebávej se mnou, Syne. Varuji tě.“
Ale při pohledu do jeho tváře věděla, že mluví pravdu.
Její vesmír se roztříštil, když se snažila dýchat. Syn začal vydávat rozkazy jiným, ale nerozuměla jim. Ne, pokud se její mysl nedokázala vzpamatovat, z toho co se stalo. Anebo jak se to stalo.
Dancer nemohl být mrtvý. Nemohl.
Ne její obrovský, silný Andarioňan. Byla to chyba. Musela být.

Syn a Nykyrian se rozběhli ke dveřím. Sumi běžela za nimi. Nyk ukradl vznášedlo a čekal, než se k němu připojí. Přehodila si nohu zpoza jeho zad a položila mu ruce okolo pasu. Letěl s nimi ulicemi nazpátek k Dancerovu domu takovou rychlostí, která byla zakázána ve všech světech. A stále se nemohla soustředit. Stále dokola a dokola viděla Dancera ve své mysli. Jeho obrovskou neohroženou podstatu, se kterou nechtěl bojovat žádný člověk. On nemohl padnout. Dancer by to sobě nedovolil. Ne pokud měl Kaleu, kterou měl chránit.
Je jen zraněný. Tak to bylo. Syn se mýlil. Musel. V žádném případě by Andarionská taktická opice nebyla mrtvá. Na to byl moc silný.
Velmi inteligentní.
Hned jak zaparkovali, utíkala přímo do domu. Nemusela se ptát Eleron, kde Dancer je. Darlingův nahněvaný hlas se nesl napříč domem. Následovala výkřiky do pracovny, kde byli Darling, Maris, Ryn a Drake shromážděni okolo Dancera, který ležel na zemi bez trička.
„K čertu, Hauku!“ Zavrčel Darling, když stlačoval nepřetržitě jeho hrudník. „Měl bys radši dýchat ty tvrdohlavý andarionský bastarde. Tohle mi nedělej! Vstávej!“
Neschopná se s tím vyrovnat, zamrzla ve dveřích držící se rámu. Syn přiběhl k němu a klekl si na druhou stranu Dancerova těla, zatímco Nykyrian si klekl naproti němu. Dancer byl tak bledý. Oči měl napůl otevřené a nedýchal.
Slzy jí zalily oči a dusily ji. Opravdu byl mrtvý.
Jak?
„Co se stalo?“ Syn zavrčel na Darlinga.
„Nevím. Zkurvená doktorka sem přišla. Řekla, že jde zkontrolovat jeho zranění. Dohlídl jsem na Kaleu za Hauka, když mi Eleron řekla, že jeho životní funkce klesají. Nechal jsem Kaleu Nerovi, rozběhl jsem sem a našel ho na podlaze a po doktorce žádné stopy. Proto, kurva, nesnáším doktory. Žádnému nemůžeš věřit! Přísahám, až tu mrchu najdu, vyhodím celou její rodinu do stratosféry!“
 Jak začali všichni pociťovat následky té hrůzy, Nyk odtáhl Darlinga pryč, který nadále pokračoval ve výbuších zlosti a výhrůžkách. Potom ho předal Marisovi. Střetli se pohledy.
Sumi se nedokázala pohnout. Zamrzla na místě smutkem a hrůzou. Zamrzla v agónii strachu, že Dancera  ztratila.
Navždy.
Nemůžeš mě opustit…
Tak jako Darling, chtěla všechny proklínat. Chtěla roztrhnout každého, kdo mu kdy ublížil, nebo urazil. Namísto toho k němu pomalu přistoupila a poklekla, aby ho mohla pohladit po líci. Hladíc jeho strniště, otřáslo s ní, jaký je studený. Zabořila mu prsty do vlasů.
„Neopouštěj mě, Dancere,“ zašeptala mu do ucha. „Potřebuju tě tu. Kalea tě potřebuje. Prosím, nelámej naše srdce. Slíbil si, že mě už nikdy nenecháš samotnou.“
„Odtáhněte ji.“
Začala protestovat, dokud si neuvědomila, že Syn vytahuje defibrilátor ze svého vaku. Bez protestů dovolila Fainovi, aby ji držel, dokud Syn pracoval na Dancerovi. Fain omotal ruce okolo ní a houpal s ní. Stoicky všechno sledoval. Tiché slzy jí padaly na tváře, jak se modlila a čekala. Nic nefungovalo.
„K čertu, ty tlustý, zkurevný bastarde!“ vykřikl Syn předtím, než ho bouchl pěstí do hrudi.
Dancer ostře nasál dech a potom se rozkašlala. Zamračil se na Syna.
„Co to do řiti děláš? K čertu, přestaň mě týrat! Uh, přejel mě náklaďák, nebo co?“
Vzlykající Sumi se vytrhla z Fainova objetí a vrhla se na Dancera. Zasypala jeho tvář polibky.
„Už nikdy se mi nikdy neopovažuj to udělat!“
„Doo… bře.“ Ztuhl a zasténal nad bolestí. „Kde je ta mrcha?“ zavrčel.
Pomalu se odtáhla a zamračila se na něho. „Kdo?“
„Pera Duece.“
„Kdo?“ zopakovala.
„Přítelkyně mojí matky.“
Všechny oči se otočily ke dveřím, kde stál Darice a sledoval je. Dancer se postavil, i když se ho Syn snažil zadržet.
„Přestaň!“ vyštěkl na něho Syn, bouchajíc ho po rukou.
Výraz na Synově tváři hovořil, že je jen jeden úder do srdce od toho, aby Dancerovi jednu vrazil.
„Před několika minutami jsi byl mrtvý. Ty jsi ten, kdo se má zastavit. Nenuť mě, abych tě znovu udeřil, nebo to udělám!““
Dancer se na něho zamračil. „To bych rád viděl.“
„Tak co kdybych mu pomohl?“ suše se zeptal Nyk.
Dancer pomalu přikývl a lehl si zpět na zem, aby ho mohl Syn zkontrolovat.
„Ta podlaha vypadá opravdu dobře.“ Zahleděl se nazpátek na svého synovce. „Co jsi to říkal o své matce?“
Darice se podíval pryč a jemně si třel zraněné rameno. „Ona a Pera byly milenky ještě předtím, než si vzala mého otce.“
Hauk si byl jistý, že mračení, které viděl ve Fainově tváři, je stejné, jako na té jeho. „Věděl jsi o tom?“
Fain potřásl hlavou. „Nemyslím si, že to vůbec někdo věděl.“
 Haukovo mračení se prohloubilo, jak se jeho mozek snažil rozpomenout. Byl to úryvek z jeho dětství, když přišel do Kerisova domu na lekci lezení. Dariana a Pera byly v obývacím pokoji a odskočily provinile od sebe, načež mu dala Dariana po hlavě, že neklepe předtím, než vstoupí. Její zlost a výprask, co mu dala, byli absolutně neopodstatněné.
Teda, pokud by…
Dancer si stále třel rameno. „Snažily se to držet pod pokličkou, protože věděly, co by se jim stalo, kdyby na to někdo přišel. Ale myslím, že můj otec to věděl. Jsem si dost jistý, že to je důvod, proč tak nesnášel Peru a byl tak zuřivý vždy, když ji viděl.“
A Kerise to ubíjelo před smrtí…
Zlý, opravdu zlý pocit prošel Haukem. „Jak o tom víš ty?“ zeptal se Darice.
„Měl jsem podezření už delší dobu. Vím, že Pera zůstávala na noc… často. Nevěděl jsem ale, jak daleko zajde, až když ses objevil se Sumi. Moje matka nemá tušení, jak se její hlas nese, když je naštvaná. Stejně jako je ukecaná, když se něčím chvástá.“
Fain si ztěžka povzdechl. „A to je důvod, proč jsi zůstal se svou prababičkou?“
Darice přikývl. „A to je důvod, proč jsem se i dnes rozhodl při ní sedět.“ Zachvěly se mu rty. „Zabily mého otce… tedy, pokud to byl můj otec.“
„Byl to tvůj otec,“ zděsil se Fain. „Tvoje DNA byla testována.“
Vrtíc hlavou se Darice ušklíbl. „Pera je doktorka. Ona je…“ jeho hlas se zlomil předtím, než pokračoval. „To dítě, které teď čeká moje matka, není z rodu Válečných Hauků. Kerisovy spermie se neujaly, tak Pera použila někoho jiného a potom zfalšovala výsledky DNA, aby ochránila moji matku od sňatku s jiným mužem, který by byl s ní a mohl by odhalit jejich tajemství. Myslím, že to stejné udělaly se mnou.“
„Zlato,“ řekla Sumi jemně. „Vypadáš přesně jako tvůj strýc. Ty jsi z rodu Válečných Hauků.“
„Možná…, ale Pera a moje matka spolu intrikují tak dlouho, jen aby nemusela spát s mužem. Proto dávala Pera matce drogy pro Kerisse, aby ho udržela pod kontrolou, a proto se moje matka nikdy nezaslíbila Dancerovi.“
Hauk se střetl pohledem se Sumi. „Doufám, že jsi vyhrála svůj zápas.“
„Dobře.“ I naproti Synovým protestům Hauk vstal. Pokoj se s ním na minutu zatočil. Myslel si, že mu bude zel. Ale on už skončil s touto hrou.
Syn, Fain, Nyk, Ryn, Drake, Maris a Darling vytvořili špalír mezi ním a dveřmi. Hauk se podíval na svou rodinu. „Ukončíme to hned teď.“
„Ne,“ odpověděl Fain přísně. „Necháš Syna, aby tě pořádně zkontroloval předtím, než odpadneš.“
Hauk potřásl hlavou. „Je to moje rodina, které ubližují.“
„A je to můj bratr, kdo byl zneužit. Můj bratr, kterého zabily. Nenechám tě je zabít.“
„Dancere?“ Sumi mu položila pravou ruku na rameno a levou mu chytila tvář. Přinutila ho, aby se na ni podíval.
„Pamatuješ, co jsem ti řekla? Ty jsi můj život. Dnes jsem tě už viděla mrtvého. Nenuť mě to prožívat znovu.“
Slzy v jejích očích a slabý hlas rozhodli. A když jí jedna slza spadla na tvář, už byl úplně rozhodnutý toho nechat.
Přikývl a utřel jí slzu z tváře. „Pro tebe, mu tara, budu hodný chlapec.“ Sklonil hlavu k jejímu uchu a pošeptal. „Ale jen když mi to potom oplatíš.“
Sumi si opřela tvář o jeho a vychutnávala si teplo, které sálalo z jeho těla. Dusíc se, přikývla. „Nech Syna, ať tě vyléčí z toho, co ti dala. Pomsta může počkat.“
„Dobře.“
„Už je to mezi námi dobré?“ zeptal se sarkasticky Syn. „Můžu tě konečně odvést do nemocnice a vypláchnout ten jed z tebe, než znovu zkolabuješ?“
Dancer se na něho škaredě podíval. „Do budoucna, příště nechám zkolabovat můj tlustý zadek přímo na tebe.“
Sumi protočila oči. „Přála bych si, abyste o tom všichni přestali mluvit. Ano, Dancer je velký jako dům, ale na jeho těle není ani kousek tuku. Všichni to víte.“
S rukou držící se za srdce, si Dancer třel nos o její. „Moje bojovnice. Vždy se mě zastává i proti mně samému.“
Dala mu lehký polibek a o krok ustoupila, když přišel zdravotník s nosítky. „Uvidíme se v nemocnici.“
Přikývl předtím, než si lehl a nechal Syna, aby ho opět léčil. I oproti tomu, že dva z nich k němu přistoupili jako k dítěti a argumentovali celou dobu. Sumi nad nimi protočila oči a přistoupila k Daricovi, aby ho objala. „Nemrač se, zlato. Jsi z rodu Válečných Hauků a oba tvoji strýcové tě mají rádi, tak jako já. A tvoje sestřenice.“
Darice se na ni podíval. „Je tu?“
Přikývla. „Chceš se na ni podívat?“
Úsměv se mu pomalu roztáhl po tváři. „Velmi rád.“
Vzala ho za ruku a vedla ho nahoru po schodech do Kaleina pokoje, kde seděl Nero a hrál si s Kaleou na zemi, přičemž dva strážci na ně dohlíželi.
„Mami!“ Kalea k nim přiběhla a vrhla se Sumi do náruče. „Jsi zpátky!“
Přitiskla si dceru k sobě. „Říkala jsem ti, že se vrátím.“
„Vyhrála jsi?“
„Samozřejmě.“ S Kaleou usazenou na boku se otočila k Daricovi. „A tohle je další tvůj bratranec. Darice Hauk. Dare, seznam se s Kaleou.“
„Oh ano!“ šťastně zatleskala. „Konečně bratranec s mým jménem.“ Vrhla se na Darice celou svou silou, až se zapotácel.
„Wow, jsi silná Kaleo.“
Usmála se na něj a objala ho kolem krku. „Jako můj otec, ale ještě nejsem tak velká.“
Nakrčila tvář a zabořila mu prsty do vlasů. „Máš vlasy jako můj otec, ale ne všechny.“ Chytila ho za bradu, kde měl malé strniště. „I tady ti rostou vlasy? Anebo jsi chlapec-děvče?“
Darice si nebyl jistý, jak má odpovědět.
Sumi se zasmála nad jeho zmateným výrazem. „Darice je muž, ale je ještě ve věku, kdy jeho brada začíná růst. Za čas bude mít vousy a bradku jako tvůj otec.“
„Oh.“ Oči se jí rozšířily, když vykřikla potěšením. Potom ho stiskla pevněji a položila si hlavu na jeho rameno. „Mám tě ráda, Darici, i když nemáš bradku.“
I kdyby se Sumi snažila tisíc let, nikdy by nezapomněla na šokovaný výraz v jeho tváři, když držel Kaleu. A věděla, že Kalea v něm bude mít silného ochránce.
Střetla se se spekulativním Nerovým pohledem. „Jsi pozoruhodně tichý.“
„Nevím, co jiné bych měl říct, kromě ano, dohlídnu na ni, aby se jí nic nestalo, když budeš pryč.“
Mráz jí přeběhl po zádech. „Neměl by ses hrabat v cizích myšlenkách, Nero.“
„Neměla bys myslet na věci, které nechceš, abych se dozvěděl, když jsem v tvé blízkosti.“
„Jaké myšlenky?“ zeptal se Darice.
„Žádné.“ Nero šel vzít Kaleu, ale Darice ji stále držel v náručí. Usmál se na Darice.
„Proč vás dva nevezmeme do nemocnice, abyste mohly být s Haukem? Jak znám Syna, nepropustí ho do zítřejšího rána. Bude chtít udělat všechny možné testy, aby se ujistil, že je v pořádku.“
Udělal pauzu a střetl se se Suminým pohledem, „Uvidíme se za pár hodin?“
Přikývla. „Děkuji.“
„Žádný problém.“
Potom, co odešel s dětmi a strážemi, Sumi odešla do jejich ložnice, kde vybalila batohy, které byly doručené po jejich návratu z Oksany. Nikdo se je neobtěžoval rozbalit. Zastavila se, když našla housle v Haukově batohu. Usmála se, když si vzpomněla, jak krásně Dancer hrál. Až tohle všechno skončí, bude po něm chtít, aby jí zahrál serenádu. To v ní probudilo odhodlání, aby se ujistila, že už ho nikdo nebude ohrožovat. Otočila se dokola, dokud nenašla svou výbavu Ligy. Bylo načase pustit se do práce.
***
Sumi zpomalila, když si uvědomila, že ji někdo sleduje. Zašla do uličky, kde se nechala pohltit tmou a čekala. Hned, jak se vysoký muž objevil za rohem, ho stáhla k sobě. Začala ho mlátit, ale najednou ji připadal povědomý. „Bastiene? Co tu děláš?“
Na tváři se mu objevil nenasytný výraz. „Myslel jsem si, že záloha by se ti hodila.“
„Jsem vražedkyně. Nejlépe se mi pracuje samotné.“
„I Nemesis má zálohu na tento typ misí.“
Podívala se na jeho břicho, kde byl označen ligou. „Myslela jsem, že nenávidíš zabíjení jako obchod.“
„Tohle ale není obchod. Je to osobní a tomu rozumím líp než kdokoliv jiný.“
Předpokládala, že ano. „Plánuješ jít po těch, co ti zavraždili rodinu?“
Přikývl. „Až to skončí a já si budu jistý, že vám dvěma nic nedlužím, potom ano.“
„Nic nám nedlužíš.“
„Nesouhlasím a Hauk by mi nikdy neodpustil, kdyby se ti něco stalo. Kromě toho nechci, aby někdo, kdo pro mě toho hodně udělal, ztratil ty, které miluje. Tak pojďme.“
Usmála se nad laskavostí, kterou v sobě popíral. „Jsi dobrý muž, Basi.“
„Ani ne. Jen se snažím nebýt tím zlým… alespoň většinu dní, totálním kokotem.“
Nejistá co na to odpovědět, vykročila dolů ulicí do bytovky, do které předtím mířila. Tak jako ona i Bastien měl dlouhý kabát s kapucí, která mu zakrývala tvář. Naštěstí byli dost vysocí na lidi a oblečení v andarianském oblečení, díky čemuž je na ulici všichni ignorovali, i když bylo jen po poledni.
To bylo první pravidlo jejího tréninku na zabijáka – splyň a nevyčnívej z davu.
Vzhledem k tomu, že byl dům střežený soukromou ochrankou, zamířila Sumi do prázdné části bytovky. S odposlouchávacím zařízením v uchu byla stále v kontaktu s Bastienem, a tak mu podala kabát a začala šplhat po zdi bytovky, aby se dostala k bytu, kde sídlil její cíl.
Odemkla elektronický zámek, deaktivovala alarm a vklouzla do prázdného pokoje. Ve stínech poledního slunce chvíli trvalo, než se zorientovala.
Pare byla v obývacím pokoji a telefonovala. „Poslouchej mě. Všechno bude v pořádku. Nepropadej panice a nic neříkej. Všechno co vědí je, že jsi reagovala přehnaně jen proto, že jsi ztratila slib toho bastarda. Říkej stále jen tohle. Jsi těhotná a tvoje hormony jsou úplně mimo. Uvěří ti. O všechno ostatní se postarám. Jen dýchej a uklidni se.“ Zavěsila.
Sumi se zatím neviděná přesouvala okolo ní. Ani se neobtěžovala zahalit, když Pare držela telefon v ruce a cesta ke dveřím byla blokovaná. Ovládl ji zvláštní klid, když sledovala ženu, který voperovala vysílač do Dancerových zad a poslala na něho zabijáka. To bylo to, co Sumi dovedlo až sem.
Když měla její jméno a základní informace od Darice, ostatní už bylo lehké zjistit z databáze Ligy, do které se nabourala. Její smlouva byla na Dancerův život. Dohoda, kterou uzavřela s Kyrem na jeho život. A další kontrakt, o kterém ještě nikdo nevěděl.
„Věděla Dariana, že jsi šla i po jejím synovi?“
Lapajíc po dechu se Pera otočila s rozčarovaným pohledem. „Nevím, o čem to mluvíš, člověče.“
„Pro tebe agent, ty mrcho. Ani by tě nenapadlo, že Kyr by chtěl Dancera raději předvést na výslech než jeho smrt, že?“ Sumi se přesunula blíž k ní. „Proto jsi šla přímo do Ligy předtím, než jsi podepsala soukromou smlouvu, není to tak?“
„Nevím, o čem to mluvíš?“
Sumi si odfrkla. „Neměj obavy. Nejsem napojená. Nenahrávám to, v žádném případě. Nechci svědky o nic víc než ty.“
„A to proč?“
„Protože jsem tu, abych tě zabila.“
Teď se rozesmála. „Ty? Jsi člověk. Jak to uděláš? Necháš mě udusit se smíchy?“
Sumi zatleskala nad jejím pohrdáním. „Kdybys byla na dnešním zápase, místo v Dancerově domě, věděla bys přesně, jak mám v plánu to udělat.“
A opět se Pera rozesmála. „Nic neuděláš. I Darianu jsi ušetřila.“
„Jen pro Darice. Nechtěla jsem mu zabít matku před jeho očima. Ale teď jsi to jen ty a já. A jsou tu jen dvě cesty, jak se z toho dostat. Okno za tebou a dveře za mnou.“ Významně se podívala na okno. „Možná skok přežiješ.“
Pera roztáhla prsty. „Jsem úplně bezmocná. Přesto mě zabiješ?“
Sumin pohled padl na monitor, na kterém Pera pracovala. „Vypsala jsi smlouvu na Daricův život, aby byl brutálně zavražděn. Je mu šestnáct. Dítě. A šla jsi po mém muži, když byl otočený zády. Tak co si myslíš?“
„Myslím, že jsi člověk a slabá.“
„A mýlíš se v obou případech.“ Sumi vytáhla blaster a vystřelila. Náboj šel přímo do monitoru a zarazil se do stěny za ním.
Kurva! Byl to hologram.
Zuřivá se otočila dokola a snažila se zamířit cíl. „Pero!“
Zaslechla ostré cvaknutí za sebou. Otočila se, padla na zem, jak jí výbuch prošel těsně kolem tváře a minul ji.
Když se Pera pohnula, aby ji zastřelila, Sumi ji předběhla. Tentokrát to už nebyl hologram. Předklánějící se Pera se snažila odplazit dřív, než se zhroutí na podlahu.
 Opatrně, mířila blasterem stále na Peru, v případě, že by to byl trik a snažila se nahmatat její pulz. Žádný necítila.
Vystřelila ještě jednou, jen pro jistotu.
Alespoň si byla jistá, že Pera už nebude ohrožovat lidi, které miluje. Odešla k jejímu počítači, aby zrušila smlouvu na Daricův a Dancerův život. Jak si sedala, pocítila závan vzduchu. Trhla blaserem a namířila na stín, který tam předtím nebyl. Už chtěla střelit, když rozpoznala vysokou, tmavou postavu, skoro nerozeznatelnou ve tmě. Byl to Nykyrian.
Sklonila zbraň, když se na ni Nyk s respektem usmál.
Překročil Peřino tělo. „Pěkná práce.“
„I tvoje.“
Odfrkl si a zkontroloval pulz. „Měl jsem to vědět, když ses nedostavila do nemocnice.“
Dokončila zrušení kontraktů a vytáhla pevný disk. „Nikdo neublíží mojí rodině.“
„Proto tu jsem.“
Sumi zaslechla blížící se sirény. „Hádám, že jsme nebyli moc potichu.“
„Ujistil jsem se, aby autority věděly, že to byla sebeobrana. Nikdo se nebude vyptávat.“ Kývl bradou směrem k pevnému disku. „Co to je?“
Sumi mi ho podala. „Měla smlouvu na Daricův život. Myslím, že Syn by mohl vytáhnout i jiné usvědčující důkazy.“
Nykyrian se zamračil. „Proč uzavřela smlouvu na Darice?“
„Myslím, že ví víc, než nám řekl, nebo si to alespoň myslela ona.“
„Nikdy jsem neměl žaludek na to, jít po dítěti.“ Nyk si strčil disk do kabátu. „Jak to jde?“
„To byl dneska den.“
Objal ji jednou rukou. „To byl, kisa. To byl.“ Podíval se dolů na Peru. „Jak se cítíš?“
Zauvažovala nad tím, na co se vlastně ptá. „Normálně mi bývá špatně od žaludku. Ale teď jsem ve zvláštní pohodě.“
Se zábleskem poznání v jeho očích, přikývl. „Připravená jít za Haukem?“
„To jsem.“
Vzal ji k oknu v pokoji, odkud sama přišla. Bastien na ni čekal na ulici. Ale už i s Darlingem a Jayne.
Zamžoural na ně. „Když jsem slyšel výstřely, chtěl jsem jít pomoct, ale zahlédl jsem tohohle velkého chlapa, tak jsem se rozhodl, že nejlepší bude, když dám pozor, aby vás nikdo nevyrušoval. Další věc, kterou vím, že se tihle dva vynořili ze tmy a přidali se ke mně.“
Darling pokrčil rameny. „Jak znám Nyka, nechal nás tu, aby mohl mít celou zábavu jen pro sebe.“
S rukama v bok Jayne přikývla. „V tomhle je strašný.“
„Netrucuj tolik,“ kývl směrem k Sumi. „I tak mě předběhla ona.“
„To prostě není v pořádku.“ zahudrala Jayne a věnovala Sumi podrážděný úsměv. „Co? Myslíš si, že když spíš s Haukem, máš právo zabít osobu, která ho chtěla zabít? Uh, ty nervy některých mrch.“
Sumi se zasmála jejímu popichování. Maris na ni zatleskal, když se vynořil ze tmy za nimi. „Jaynie… žárlivost ti nesluší. Dělá tvůj zadek větší než hlavu.“
Lapaje po dechu se hravě vrhal na Marice. „To nechci od tebe už slyšet! Vlastníš vůbec doma zrcadlo? Vsadím se, že jsi přibral minimálně 11 kilo od té doby, co jsi s Turem… nejméně!“
Zhrozen jejími slovy se otočil směrem na Darlinga. „Řekni mi pravdu. Je můj zadek tlustý?“
Darling si odfrkl. „Nedívám se ti na zadek, Marisi. Nechci oslepnout. Ale jak dlouho je Ture šťastný, koho to zajímá?“
Sumi zakroutila hlavou nad jejich popichováním. „Vždycky mě zajímalo, jaké by bylo mít celoživotní přátele. Dancer je šťastný muž, že to má. Není divu, že byl tak oddaný svojí rodině.“ Podívala se na Bastiena a Nykyriana. Teď, když stáli bok po boku, uviděla jejich rodinnou podobu. Dancer říkal, že Bastienova matka byla nejmladší sestrou Nykova otce. A byla to její smrt, spolu se zbytek jeho rodiny, která ho přinutila se chtít pomstít. Myslel si, že to udělá sám. Ale jak se tak dívala na skupinu, která tu byla připravená jít po ženě, která ohrožovala jejich bratra, nějak pochybovala, že se to tak nakonec stane. Jednu věc o Sentelle věděla, v první řadě byli rodina. Vždy se starali o své.
Darling si poklepal po sluchátku v uchu. „Ano?“ Zamračil se na sluchátko a vytáhl ho ven, aby všichni slyšeli, co Syn vykřikuje na druhém konci. „Tak vidím to takhle. Většina z vás si odejde pryč a mě tu necháte s tím velkým děckem a naháníte tu mrchu beze mě. Děkuji vám velmi pěkně. Povězte Nykovi, ať mi to zvedne!“
Darling si promnul ucho a usmál se. „Myslím, že někdo chtěl jít s námi.“
Nykyrian si vzal sluchátku a přerušil hovor.
„Ooo,“ sykl Darling. „Někdo tu brzy dostane.“
„Ano,“ řekla Jayne, když mu přehazovala ruku přes ramena. „Ty. Je to tvoje sluchátko.“
Darling zaklel. „Super. Prostě super.“
„No tak.“ Nykyrian trhl bradou směrem k transportu, kterým přijel. „Pojďme pomoct Synovi s tím velkým děckem po dobu léčby.“
„Uh, ano,“ odpověděl Darling. „Já… Já mám migrénu. Nemůžu teď dělat Andarianskou pečovatelku. Stále mám ještě terapii a závratné flasbacky z posledního varování.“ Podíval se na oblohu. „Proč, bože? Proč? Jsem otcem. Potřebuji žít a vychovávat svého syna!“
Jayne ho chytila za kabát a otočila k sobě. „Neboj se, Darlingu. Máme zbraň, které nevybuchuje.“
„A to je?“
Jayne se podívala dozadu za svoje rameno. „Sumi. Ona je schopná uklidnit burácející TÚO jen použitím svého obočí.“
Darling se usmál. „Oh, ano, díky bože, teď mám sílu.“ Na tváři měl ďábelský úsměv. „Pojďme na to. Myslím, že mu dlužím jednu odplatu.“
***
Sumi se zastavila těsně u dveří. Srdce jí divoce bušilo, když se podívala do nemocničního pokoje, kde Dancer seděl na posteli s Kaleou, která se tulila k jeho hrudi a četla mu. Samozřejmě, byla příliš malá, aby uměla číst, tak si vymýšlela příběhy jen z obrázků.
„A vidíš, tady jsou sladká koťátka. A on říká, nechci jít do postýlky. Nejsem unavený. Ani trošku.“
„Ale co když nestihne svůj čas do postele?“ zeptal se Dancer s úsměvem.
„Ty neposloucháš, tati. Vidíš, malá koťátka vědí, kdy mají jít do postele a kdy ne.“
Sumi se usmála. „Naštěstí, tohle není čas do postýlky pro koťátka.“
„Mami!“ Kalea se posadila a usmála. Potom se postavila na postel a vrhla se na ni. Sumi zalapala po dechu a chytila ji. „Opatrně zlato. Mohla by sis ublížit.“
„Promiň, mami.“
Sumi se posadila na postel a vzala Dancera za ruku. „Syn říkal, že si myslí, že je všechen jed venku.“
Dancer přikývl. „Je paranoidní, takže jsem tu do rána.“ Vydal podrážděný povzdech. „Nemůžu to tu vystát. Radši bych byl mrtvý než zavřený v nemocnici.“
Sumi si natočila jeden jeho pramen vlasů na prst. „Já vím, zlato. Ale pamatuj, když budeš hodný chlapec…“
Zasmál se nad jejím slibem. „Já jsem hodný chlapec. Udeřil jsem Syna jenom jednou.“ Utřel její pomalovanou tvář a odkryl modřinu, kterou tam měla. „Ta tu předtím nebyla. Co jsi dělala?“
Sumi se nevinně rozhlédla. „Co tím myslíš?“
Jeho oči potemněly hněvem. „Někdo tě udeřil. Kdo?“
Kalea zalapala po dechu. „Maminka má bebí!“
Sumi si třela modřinu, kterou jí udělal Pera. Střetla se s Dancerovým pohledem. „Je to v pořádku. Jen jsem tam šla a ujistila se, že jsi v bezpečí.“
„Pera?“
Přikývla. Hauk byl ohromený. Myslel si, že někdo z jeho přátel se o to postará, ale mohl si myslet, že to udělá jeho malá myška. „Mohla ses zranit.“
Nedala se popřít divokost v jeho pohledu. „Nikdo nepůjde po nikom, koho miluji.“
Natáhl ruku a pohladil Kaleu po hlavě, a potom Sumi po tváři. „Znám ten pocit. Alespoň mi řekni, že jsi nešla sama.“
„Zkoušela jsem to,“ řekla se smíchem. „Ale počet lidí, kteří chtěli alespoň kousek z Pery, rostl a rostl. Byla to ta nejdivnější věc, zlato.“
Usmál se. „Ano. V takových případech jsou jako vesmírné škeble. Je jedno, jak se snažíš, nemůžeš se jim vyhnout, oni se ti nalepí na zadek.“
„Vidíte,“ řekla Jayne ode dveří. „Říkala jsem vám, chlapi. Je úplně rozšlehaný.“
Hauk se zahleděl za Sumi na Jayne, Syna, Daringa, Marise, Faina, Nyka, Nera, Bastiena a Caillena, kteří se tam smáli. Přešel prstem po Sumině čelisti. „Nejsem rozšlehaný, Jayne. Jsem zkrocený.“
Překřížila si ruce na hrudi a vedla ostatní do pokoje. „Jaký je v tom rozdíl?“
„Velký. Rozšlehaný znamená zlomený.“ Hleděl Sumi do očí a přemýšlel nad tím, co všechno přinesla do jeho života. Vše, co mu dala, předtím nikdy neměl. Včetně nádherné dcery, kvůli které stále musel Nyka zabít. „Ale po prvé v životě se cítím celý.“
Víc než to, on byl konečně celý. A to nejlepší ze všeho, byl konečně přijatý. Takže ne, nebyl rozšlehaný. Byl zkrocený nebojácnou malou myškou, která se odvážila postavit zvířeti v něm a našla srdce, které nikdo nikdy nechtěl vlastnit.
Poprvé v životě měl Hauk mír v duši.

Ale vždy bude připravený na boj proti komukoliv, kdo by šel po jeho rodině.

17 komentářů:

  1. Děkuji za překlad další kapitoly. :-) Renča

    OdpovědětVymazat
  2. Dakujem za ďalšiu kapitolu:)

    OdpovědětVymazat
  3. Dakujem za dalsiu skvelu kapitolku. GabiM

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za překlad i korekci. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji mnohokrát za přklad a korekci další skvělé kapitolky !!!

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za další skvělou kapitolu :)

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji moc za překlad.Petra

    OdpovědětVymazat
  8. Veľké dakujem za nádhernú kapitolu:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Moc děkuji za kapitolu. Katka

    OdpovědětVymazat