středa 2. listopadu 2016

Vzezření - Kapitola 16



Nick odhalil svoj meč, keď sa pozrel na Aerona. „Kamoš, rád ťa vidím. Ale vážne... musel si vyraziť dvere? Mohli sa nám do tvári zaraziť triesky.“
„To som nebol ja.“ Ukázal cez rameno na...
Nick nemal čo na to povedať. Vôbec žiadnu narážku.
„Miláčik, čo si so sebou doniesol domov? Vieš, hory sa nezmestia k jedálenskému stolu. A nevyzerá to tak, že by to jedlo gumbo.“ Potom jeho sarkazmus odumrel, keď Nick uvidel dvoch vlkov blížiacich sa k ním. Jeden biely, strieľajúci plamene z nozdier počas behu. Ten druhý bol obrovský kus známej ebenovej zlosti.
„Zavid?“ spýtal sa neveriacky.

Aeron ho potľapkal po chrbte. „Áno, našli sme ho po ceste. Myslel som, že by ti mohol chýbať tvoj kamarát.“
Dvaja vlci boli nasledovaný desivým ženským démonom. Vlasy mal rovnakej farby ako Artemis a oči čiernej farby, čo zodpovedalo jeho bezduchému pohľadu. Keď Nick postúpil, aby na neho poslal výbuch, Aeron ho chytil za rameno. „Nie, tiež jeden z našich.“
„Vyzdvihli ste ešte niekoho po ceste domov?“
Aeron sa zasmial. „Nie, chlapče. Len týchto dvoch mojich starých kolegov a tvojich. Snaž sa ich nezabiť.“
„Beriem na vedomie.“ Nick sa uškrnul na ušpinených démonov naháňajúcich ich.
„Koľko pekelných opíc si pozval tento krát? Pretože, bez urážky, budeme musieť skočiť do Winn-Dixie[1] a zaobstarať nejaké potraviny. Pretože jednu vec som sa pri Simi naučil - všetci démoni majú pásomnicu a duté nohy a nemyslím si, že to Menyara môže pokryť. Nevyzerajú tak, že by ich uspokojili sladké grepy a nehodlám im dať cukrom pokrytého Nicka.“
Caleb sa pozrel najskôr na démonov, potom na Nicka a nakoniec sa usmial na Xeva. „Spomínaš si na príbeh Medei a Jasona?“
„Hej, a čo presne z toho?“
„Premýšľam, že začneme rozrezávať Malachaia a hádzať im jeho kúsky, aby sme ich dostali preč.“
„Som s tým v pohode. Ale ty povieš Cherise, čo si urobil jej chlapčekovi. Úprimne? Radšej by som čelil pekelným opiciam.“
„Máš pravdu. Dostal ešte niekto nejaký zlý nápad?“
„Áno.“ Povedal Nick so smiechom. „Dostal som veľa zlých, ale pre tento krát sa snažím vybrať ten dobrý.“
Kody sťažka prehltla, keď si obzrela obrieho démona, ktorý bol včele armády pekelných opíc. „Desím sa toho všetkého racionálneho myslenia.“
V rukách sa jej zjavil jej luk.
Druhú dievčinu zastavila ochrana pri Menyariných dverách. Doslova narazila do neviditeľného silového pola a zakliala.
Menyara prižmúrila oči na Aerona. „Čo je ona?“
„Je to cyhyraeth ... fazuľová-sidhe.“
Venovala Aeronovi podráždený úškľabok. „Ja viem, čo je to cyhyraeth, Aeron.“
„Prepáč, láska. Väčšina na mňa nechápavo čumí, keď požijem tento výraz. Nechcel som ťa súdiť podľa ich neznalosti mojej kultúry.“
Spustila štít, aby umožnila cyhyraeth vstúpiť dovnútra.
Aeron sklonil hlavu. „Vy všetci, predstavujem vám Vawn. Teraz, moji milovaní, ukážeme im svetlo?“
Pomalý, zákerný úsmev sa šíril po tvári Vawn. „Áno, rovnako ako na Nos Galan Gaeaf[2].
A s týmito slovami vytvoril modrú spektrálnu guľu svetla, zatiaľ, čo si Aeron vyčaroval svoj vlastný krátky waleský vojnový luk.
„Je to božský blesk?“ spýtal sa Nick Vawna.
„Dokonca niečo oveľa lepšie. Je to mŕtvolne svetlo. Chcel by si vedieť, prečo tomu tak hovoríme?“
„Áno iste.“
Vawn to nechal vyletieť von, smerom k ich nepriateľom. Vo chvíli, keď bol blízko nich, Aeron nastavil šíp Kazielovi, ktorý ho zapálil svojim dychom a potom ho vypustil na mŕtvolne svetlo.
V okamihu, keď sa tieto tri veci stretli, vytvorili niečo, čo muselo byť ekvivalentom démonského napalmu.
Vypustilo to vlnu energie, ktorá spôsobila spätný náraz a zrazila všetkých, okrem Aerona, Kaziela, a Vawna z nôh. V celom okolí sa roztrieštilo sklo, poprevracalo to autá a spustilo každý alarm v okruhu troch kilometrov.
Tiež sa to omotalo okolo démonskej hory a jeho priateľov ako nevyhnutné, spektrálne roztiahnuté ruky, ktoré ich objali, zrazili k zemi a nasávalo ich to do akéhosi víru.
Spolu s niekoľkými ďalšími blízkymi objektmi, čo susedov neskôr poriadne naštve. Ale áno, toto sa stane, keď zdieľate poštovné smerovacie číslo so starovekou bohyňou a žijete príliš blízko k pekelnej bráne. Xev si povzdychol a prešiel k Nickovi a Calebovi s pohľadom, Ja-Som-Ti-To-Hovoril.
„Spomeň si, čo som ti povedal o tom, čo sa stane, keď dáš tých dvoch dohromady? A to bolo bez ich nového priateľa.“
Nick sa prežehnal. „Treba ich udržať v dostatočnej vzdialenosti od alkoholu, však?“
„Uhm. Dokonca by som zamkol aj sirup proti kašľu, len pre istotu.“
„Riadne poznamenané.“
Hrdo a domýšľavo sa traja Kelti otočili smerom k nim. S natiahnutým šípom držal Aeron držal proti jeho stehnu, zatiaľ, čo Vawn si prekrížil ruky na prsiach a postavil sa chrbtom rovnobežne s Aeronom. Kaziel sa stále vo svojej vlčej podobe, posadil medzi nich pri ich nohách. Nick pokrútil hlavou pri pohľade na desivosťou toho, to čo robili.
Caleb si odfrkol. „A to je dôvod, prečo boli v starovekých bojoch známi ako arswyd gan drindod.“
„Čo to znamená?“ opýtal sa Nick.
„Postrach trojice.“
„Áno, to vidím.“ Nick sa tlačil nahor. „Nebuďte domýšľaví, chlapci.“ povedal Aeronovi a jeho partii. „Inak to budeme musieť vysvetliť susedom.“
Išiel si po pomoc k Menyare. „Keď už o tom hovoríme, ako vlastne takéto veci vysvetľuješ svojmu okoliu?“
„Hurikány. Tornáda. Výbuch plynu tiež niekedy funguje. Keď sa to nepodarí, vládne sprisahanie. To by si sa čudoval, ako rýchlo sa chytia pri tom druhom.“
„Nie naozaj. Oveľa radšej by som uveril tomu, že ide po mne vláda, ako stádo oheň chrliacich pekelných opíc.“
Nick úctivo prikročil k Vawnovi. „Takže... povedz mi o mŕtvolnom svetle.“
„Čo s tým?“
„Majú ich všetky Legolas banshee ako zbrane?“
Zamračila sa, naklonila hlavu a prehovorila s Aeronom vo waleštine. „Čo je to Legolas a chce ma tým uraziť?“
„Nie, snaží sa byť očarujúci. Aj keď nie tak veľmi s Legolasom, pretože je to viac obťažujúce, než si myslí. Hoci je Malachai, nie je krutá beštia. Skutočne sa snaží pochopiť to, čím naozaj si. A keď už o tom hovoríme, ako Malachai rozumie welštine, takže ti je k ničomu, prejsť na tento jazyk pred ním, keďže rozumie každému slovu, ktoré povieme.“
„Oh...“ Vawn sa otočil na Nicka a celú minútu ho študoval. „Toto je Malachai, áno?“
Nick predstieral, že ho ranilo, ako to Vawn povedal. „A teraz, kto urazil koho?“
Vawn zdvihla ruku nad hlavu. „To nebolo myslené ako urážka...vlastne. Len nie si presne to, čo si predstavím pod tým slovom. Vôbec.“
„Najmä s ohľadom na zvieratá, s ktorými sme boli držaní.“
Nick prešiel k Zavidovi a podal mu ruku. „Nemáš potuchy, aký som mal strach, odkedy mi povedali, čo sa ti stalo. Je mi to tak ľúto.“
„Aeron mi to povedal.“ Vďačnosť mu žiarila v očiach. „Ďakujem.“ Zavid sa pozrel na všetkých v miestnosti. „Vám všetkým. Nemyslím, že by som sa niekedy dostal od Noira.“
Caleb k nemu pristúpil, odtiahol mu golier na čiernej košeli, aby mu preskúmal krk. Nick netušil prečo. Ale bolo jasné, že hľadá niečo konkrétne na Zavidovej koži. „Ako ťa dostal na začiatku?“
„Livia. Tá mrcha ma mu podhodila. V jednu chvíľu som ju chránil a hneď na to...“ Oči mu zablýskala červená. „Ak niekedy dostanem šancu oplatiť jej to, podrežem jej hrdlo a vykúpem sa v jej krvi.“
Nick sa kvôli nemu cítil strašne. Mohol si len predstavovať, ako zle s ním zaobchádzali, najmä s ohľadom na hrôzy, pri ktorých videl, ako Zavid trpel, zatiaľ, čo bol držaný v pekle.
„Prečo nám tvoja sestra nepovedala, kde si?“
„Zničili jej dušu.“ V očiach sa mu nahromadili slzy. „Za to jedného dňa Grima zabijem. Teraz to už je pre mňa osobné. A nebudem mať pokoj, pokiaľ sa neuistím, že naplno pocíti môj hnev.“
Caleb ho potľapkal po pleci a ustúpil.
Xev na neho podvihol obočie.
S úprimným pohľadom Caleb sklonil hlavu. „Je očistený a hovorí pravdu. Náš otec mu odstránil značky. Je znova náš a oslobodený od ich moci.“
Zavid na nich zízal. „Verlyn je váš otec?“
„Hej.“
Vawn sebou trhol. „Nenávidel som to, že sme ho nechali za sebou. Nikdy som si nemyslel, že sa budem cítiť zle pre niekoho ako je on. Ale sme jeho dlžníkmi za to všetko. Šiel kvôli nám do nebezpečenstva a ustúpil, aby prijal plný trest od Y Tywyllwch.
„Koho?“ spýtala sa Kody.
„The Mavromino.” Odpovedal Nick neprítomne, hoci ako vedel... no vedel, ako to, že vedel kto je, ale proste bol stále ohromený, keď mu jeho schopnosti umožnili rozumieť jazykom, ktoré sa nikdy neučil. „Existuje nejaký spôsob, ako ho oslobodiť?“
Unisono pokrútili hlavami.
Caleb ho potľapkal po ramene. „Niektoré problémy nemôže ani Malachai vyriešiť.“
„To nepomáha.“
Ani skutočnosť, že Menyara opravila dvere tým, že ich držala rukou, hundrala si v prvotnom jazyku a to ich namontovalo, akoby sa nič nestalo. Je úžasné byť schopný veliť elementom, ako je tento.
Nick na ňu našpúlil ústa. „Mohla si to urobiť skôr, než netvory spôsobili tvojmu obľúbenému Boovi infarkt, teta Mennie.“
Chytiac jeho bradu do rúk si odfrkla. „Je tu veľa vecí, ktoré nie sú správne.“
„Myslíš, že by to mohlo súvisieť s úmrtiami Pobočníkov?“
Menyara stuhla pri Nickovej otázke. „Akými úmrtiami?“
„Ash a Kyrian o tom hovorili. Došlo k prepuknutiu úmrtiam Pobočníkov. Predpokladá sa, že sú to útoky Daimonov.“
„Alebo niečo horšie.“ Menyara natiahla ruku. Z police priletela stará kniha a vznášala sa vo vzduchu pred ňou. Použila svoje schopnosti, aby ju otvorila. „Myslím, že máme čo do činenia s Dîv.“
Caleb sa nervózne zasmial. „Tí sú preč.“
Pravdepodobne.“ zamrmlala Menyara.
Nick si bol istý, že ma rovnaký výraz tváre, akoby hltal žlč, ako mali Xev, Kody a Caleb. „Teta Men, myslím, že môžem hovoriť za celú skupinu, keď poviem, že sa nám to slovo nepáči. Nie, že by som vedel, čo Dîv je, ale podľa tvojho hlasu usudzujem, že nech je to čokoľvek, je pre človeka nebezpečné, keď sa ocitne v  blízkosti jedného.“
„Pekné zhrnutie. A tiež veľmi pravdivé.“ Caleb pristúpil bližšie ku knihe. „Ale to by dávalo zmysel. Dîv odčerpáva tvoju silu. Potrebujú ľudské mäso k svojmu prežitiu...“
„A aby ma uväznili v rovnakej sfére, do akej boli vykázaní ich vodcovia.“
Nickovi padla sánka. „Ty si bola vykázaná s nimi?“
Pomaly prikývla, keď Xev zaklial.
Všetci sa na neho pozreli.
„Telo v obchode, ktoré sa nerozpadalo? To, ktoré sme dovolili zjesť Simi? Ak to bol Dîv…”
Caleb zbledol. „Nezničili sme jeho dušu. Bol neporušený na mieste, kde to mal schované.“
Xev prikývol. „A s tým neporušením by ju mohol posadnúť.“
Nick pocítil nevoľnosť, keď pocítil, ako Kody pri tých slovách zastonala.
„Chceš mi povedať, že sme dali Dîv Charonta?“
„Musíme nájsť Simi.“
„Počkajte!“ Nick schmatol Caleba za rameno, keď zamieril k dverám. „Pre nás neinformovaných... haló? Čo presne je Dîv?“
„Jeden z najdesivejších, najsmrteľnejších druhov démonov.“ Caleb prešiel bolestným pohľadom na Menyaru. „Oni sú špeciálna nočná mora. Rovnako ako parazity, sú priťahované k iným mocným démonom a bohom. Potom, čo ich nájdu, môžu ich vyciciavať a využívať ich schopnosti, rovnako ako sifón s výnimkou toho, že nepotrebujú fyzický kontakt. Jednoducho musia byť v blízkosti niekoľko stoviek metrov. Potom sa presťahujú do hostiteľa a urobia z nej alebo jeho svoju štetku.“
„Myslíš si, že to je to, čo dostalo Nashiru a Dagona?“
„Možno.“ Povzdychol si Xev. „Nechcel by som sa ocitnúť v blízkosti jedného. Boli dôležitou súčasťou armády Mavromina, pretože je ťažké zabiť armádu, ktorá je zložená z tvári mŕtvych blízkych.“ Venoval zúbožený pohľad Calebovi. „Nikdy ma nenecháš žiť ako Zykesha, všakže?“
„Nie. Zničil si mi celú armádu - práve po vyvraždení všetkých kurčiat v meste.“
Caleb prevrátil oči, keď uvidel zdesený pohľad na Kodynej tvári. „Moji muži boli po boji hladní.“
„A použili kosti mojich ľudí ako grilovacie ihlice na upečenie tých sliepok.“
„Korenilo to mäso, zatiaľ, čo sa pieklo - dodalo mu to peknú... dobre, už vidím tvoju pointu. Dobre, tvoj hnev si možno trocha zaslúžim.“
Kody sa nakoniec podarilo zavrieť ústa. „Takže, čo som počula, je, že sme obrovskými dlžníkmi Lillian za odtiahnutie Caleba do autu a že ho na určitý čas trocha skrotila?“
„Áno.“ Povedal Xev. „Odstránenie Malphasa z boja nám umožnilo získať navrch. Bol jedným z ich mála generálov, ktorí mali stratégiu. A môj brat presne vedel, ako maximalizovať škody. A zasiahnuť najtvrdšie tam, kde to narobilo najväčšie škody.“
„Hej, ale Lil mala pravdu. Bol som oveľa nebezpečnejší, keď som bojoval, aby som ochránil ju a jej ľudí ako som bol vtedy, keď som bojoval, pretože som bol naštvaný na svojho otca a chcel mu to vrátiť.“
„Skutočne. Mal bol jediný veliteľ, akého sme kedy mali, ktorý viedol svoje vojská proti Dîv a nie len prežil boj - on vyhral.“
Nick na neho nadvihol obočie. „Ako si to urobil?“
„Meč Malachaia ich zabije a ich priťahujú mocní nepriatelia. Zaradili sme našich najsilnejších a vyzbrojili ich Malachaiskými mečmi.“
„Ako získaš Malachaiské meče?“
„Trofeje,“ zašepkala Kody. „Kedykoľvek Sephiroth zabije Malachaia, on alebo ona si vezme meč ako trofej svojej zručnosti. Je to pre nich odznak cti.“
Caleb prikývol. „Vtedy tam boli Sephirovia, ktorí si zdobia celé izby týmito mečmi.“
Nick skrivil pery pri myšlienke na také príšerné veci. Nie, že by toto bolo hrozné. Len to, že on bol pravdepodobne jedným z Malachaiov, ktorých tak hrdo zabíjali.
Aeron sa presunul, aby chytil Nicka za ramená. „Keby sme tak mohli položiť ruky na jeden z týchto mečov, čo kamoš?“
Nick si odfrkol, keď pochopil, kam to smeruje. „Takže ja som sediaca kačica... teraz veľké prekvapenie. Rovnako ma všetci môžete poliať Markovým kačacím močom, zatiaľ, čo vy ste v tom tiež.“
Xev urobil otrávený „heh“ zvuk.
Ignorujúc oboch, Caleb pokračoval. „Musíme vytiahnuť Dîv von z Charonta.“ Potom sa prežehnal.
„Ty vôl, ty nie si katolík.“
„Nie, ale podobne ako Clovis[3], aby som vyhral toto kolo, som ochotný konvertovať.“ Caleb sa zhlboka nadýchol.
„Tak dobre, posádka. Poďme nájsť Simi a pokúsiť sa pri tom nezomrieť.“
„Ideme na to.“ Nick povzbudzujúce tleskol. „Mal by som sa opýtať na naše šance na prežitie?“
„Nie!“ Všetci kričali na Nicka unisono.
„Dobre,“ povedal pomaly, keď sa mu vrátili vredy. „K istej smrti, roztrhaniu a nedôstojným výkrikom, dajme sa na pochod!



[1]Winn-Dixie = supermarket
[2]Nos Galan Gaeaf = The Welsh Halloween Night = waleská helovínska noc.
[3]Clovis bol prvý Franský kráľ, ktorý zjednotil všetky franské kmene pod jedným pravítkom, zabezpečil aby sa vládlo pomocou jediného kráľa a zabezpečil to, že kráľovský majestát bol odovzdaný jeho dedičom. Clovis je tiež významný vzhľadom k jeho konvertovaniu na kresťanstvo v 496, a to predovšetkým na popud svojej manželky, Clotilde. Prijatie Clovis ku katolicizmu viedlo k rozšírenému konvertovaniu medzi Franskými národmi, náboženskému zjednoteniu celého novodobého Francúzska a Nemecka.

7 komentářů:

  1. Vdaka za preklad :)

    OdpovědětVymazat
  2. Perfektní !!! Díky moc za překlad a korekci další kapitoly !!!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Moc děkuji za nový překlad. Katka

    OdpovědětVymazat
  4. Moc děkuji za skvělý překlad a korekturu :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Srdečná vďaka za preklad... :-);-)

    OdpovědětVymazat